Ruim een half jaar geleden heeft mijn tandarts een kies proberen te trekken. Het is 'm echter niet gelukt om de totale kies te trekken, er brak van alles af, dus werd ik doorverwezen naar een kaakchirurg. Dat proces was zonder twijfel de verschrikkelijkste half uur in mijn leven (qua physieke pijn dan). Half jaar verder en ik ben eindelijk over de drempel heen om daadwerkelijk naar de kaakchirurg te gaan. Met het nieuwe zorgstelsel ben ik bang een hoop geld kwijt te raken hieraan. Nu ben ik nog gratis meeverzekerd ben bij de IZA (weet niet wat die verandering precies gaat betekenen).
Maar nu heb ik naast die kies een abces van een paar mm. Het doet verder geen pijn. Hoe wordt de behandeling nu aangepakt? Moet de abces eerst weg of kan hij meteen de resten van kies weghalen? Gebeurt dit in 1 of 2 bezoeken? Dit moet ik weten omdat ik de kiesextractie goed wil plannen: wil minimaal een week vrij plannen voor herstel (dus geen tentames en andere studie- en werkverplichtingen).
Is er iemand die me wat kan toelichten wat ik moet verwachten van dit gebeuren?
Maar nu heb ik naast die kies een abces van een paar mm. Het doet verder geen pijn. Hoe wordt de behandeling nu aangepakt? Moet de abces eerst weg of kan hij meteen de resten van kies weghalen? Gebeurt dit in 1 of 2 bezoeken? Dit moet ik weten omdat ik de kiesextractie goed wil plannen: wil minimaal een week vrij plannen voor herstel (dus geen tentames en andere studie- en werkverplichtingen).
Is er iemand die me wat kan toelichten wat ik moet verwachten van dit gebeuren?
Als je een weekje vrij kunt plannen na de chirurgische verwijdering, dan is dat natuurlijk altijd lekker. Als er gesneden wordt heb je toch wel een paar dagen flink last en eventueel een opgezette wang dus een paar dagen rust is dan best lekker.