Er is een gaatje onder mijn kroon geconstateerd. De tandarts adviseert mij om deze kies te laten trekken en een brug te plaatsen. Dit omdat de kiezen ernaast zwaar gevuld zijn. Dit zou een goede optie zijn op lange termijn. De mondhygienist adviseert mij om toch te proberen het gaatje te maken en de kroon te behouden. Haar visie is: eruit is eruit.
Wat is nu de beste optie?
Wat is nu de beste optie?
Soms kan een element door diepe caries verloren zijn en zal deze dus echt verwijderd moeten worden, soms zou je kunnen proberen deze te redden, maar dat is absoluut niet vanaf hier te beoordelen.
Echter tegenwoordig zijn er goede mogelijkheden om verloren gegane kiezen door middel van bruggen en/of implantaten te vervangen, dus eruit is eruit is enigzins achterhaald.
Met vriendelijke groet.
Ik weet niet of je op en foto kan zien of het om een groot of klein gaatje gaat en of er een wortelkanaalbehandeling nodig is om de kies te repareren. In de begroting die ik kreeg van de kosten voor het repareren en vervangen van de kroon staat ook een wortelkanaakbehandeling gerekend.
Kan ze dit a.d.h.v. een foto zien of gaat ze uit van het ergste geval.