Hey
Ik ben man 24 jaar en heb reeds in het verleden +/- 10 jaar geleden orthodontie laten doen.
Toen had ik echter al te weinig plaats in mijn mond en zou ik 4 tanden moeten laten trekken hebben.
Dit wou ik toen niet (sta er nog niet voor te springen) maar nu trekt de boel terug scheef natuurlijk.
Gevolg ik mag nog een keer.
Nu is de vraag ik zou graag een mooi recht , wit gebit hebben zoals de media ons voorhoud , je weet wel zoals de filmsterren :p
Is dit mogelijk met je eigen tanden ?
Kan het zijn dat mijn tanden te groot zijn om dit effeckt te krijgen ?
Dus de vraag is tevens heeft het wel zin om orthodontie te doen voor het om mooie rechte tanden zoals in de boekjes te krijgen of moet er meteen een heel ander traject gekozen worden ?
Ik ben man 24 jaar en heb reeds in het verleden +/- 10 jaar geleden orthodontie laten doen.
Toen had ik echter al te weinig plaats in mijn mond en zou ik 4 tanden moeten laten trekken hebben.
Dit wou ik toen niet (sta er nog niet voor te springen) maar nu trekt de boel terug scheef natuurlijk.
Gevolg ik mag nog een keer.
Nu is de vraag ik zou graag een mooi recht , wit gebit hebben zoals de media ons voorhoud , je weet wel zoals de filmsterren :p
Is dit mogelijk met je eigen tanden ?
Kan het zijn dat mijn tanden te groot zijn om dit effeckt te krijgen ?
Dus de vraag is tevens heeft het wel zin om orthodontie te doen voor het om mooie rechte tanden zoals in de boekjes te krijgen of moet er meteen een heel ander traject gekozen worden ?
Ben je er al voor bij iemand langsgeweest onlangs?
Daar ben ik nu vandaag geweest voor tandsteen verwijdering en wortel reiniging.
Volgende maand moet ik nog even langs opdracht nu => gebruik van tandenstoker.
Had al jaren last ook van bloedend tandvlees en de orthodontist wou eesrt dit uit de wereld voor hij nog maar wou beginne aan zijn behandeling.
De orthodontist was wel eerder van mening van een goede beet en gezonde tanden dan een goed ogende geheel had ik het gevoel.
Zoek maar eens op "stokers" en "interdentaal" op bv dit forum. Stokers heb je in soorten en maten! Tip: probeer eens wat uit, en blijf dat af en toe eens doen, nadat je bij de parodontoloog bent geweest veranderen de ruimtes tussen je tanden en kiezen. Waar je daarvoor niet of bv alleen met floss kon reinigen kun je daarna waarschijnlijk met (veel dikkere) stokers of ragers tussenkomen.
Zal ik anders een fototje maken en u die u bezorgen zodat je kan kijken of rechtzetten alleen de oplossing is ?
Indien er tien jaar geleden een dermate ruimtetekort was dat er vier elementen getrokken moesten worden, dan is de kans groot dat dit ruimtetekort nog steeds aanwezig is.
Tevens is gezond tandvlees een vereiste voordat elke orthodontische behandeling gestart kan worden en ook vereiste voor een mooi recht en wit gebit, dus het lijkt mij verstandig om eerst dat traject af te leggen voordat uitgebreidere behandleingen gestart worden.
Met vriendelijke groet.