Verdovingsklachten ! Mondhygienisten bv.

Author:
ron-1
Posted:
za, 10/15/2005 - 19:11
Ik wil toch even wat melden aangaande mondhygienisten en tandarts die patienten hebben waarvan ze weten dat ie als de dood zijn voor de behandelingen,ondanks dat ze verdoofd zijn.

Ik heb 2 ervaringen:De ene was bij de mondhygienist,die vertelde mij doodleuk dat ik in 4 sessies eens stuk of 20 injecties zou krijgen.Ok het moest maar,had ik maar beter moeten poetsen zei ik.

Tijdens de injecties boven de voortanden en ONDER de ondertanden geeft hij deze rechtstreeks en in 1 keer,zonder het te "bevriezen",zonder helemaal niks,als je pijn wilt hebben,DAT is echte pijn want ze spuiten rechtstreeks op het bot.
Het zelfde bij mijn tandarts meegemaakt.

Dat dit anders kan bewees mijn kaakchirurg 5 maanden geleden toen ik een ontstoken kroon,althans het gedeelte eronder dan,moest laten behandelen,deze zit bij een voortand precies in het midden.

Zwetend ging ik op de verdovingsstoel liggen,na me al 3 weken grote zorgen gemaakt te hebben,de man zei:"gaat u maar rustig liggen,dit gaat u niet voelen".
Hij pakte een miniscuul flesje,druppelde er 3 druppeltjes op het tandvlees en gaf rustig de prik,HELEMAAL NIKS GEVOELD !!

Zo kan het dus ook !

Ik ben nu in een stadium dat ik zeer waarschijnlijk mij helemaal weg "laat maken" bij 1 van de klinieken,ik krijg die angst er niet meer uit.
Geke

Dat is waarschijnlijk een soort oppervlakkige verdovingsvloeistof geweest. Deze wordt wel vaak gebruikt bij kleine kinderen, maar geeft ook nog niet altijd een garantie dat de verdoving geen pijn doet. Dat verschilt namelijk. Verder hoeft een verdoving ook niet altijd pijn te doen. Het maakt vaak ook verschil hoe hard de behandelaar de verdovingsvloeistof er uit laat spuiten. Als dit heel rustig gedaan wordt, voelen de meeste patienten er ook niks van. Er zit ook verschil tussen de patienten, in gevoeligheid en pijndrempel. Het is erg vervelend dat het toen zo veel pijn heeft gedaan. Ik hoop dat het in de toekomst beter gaat en als je echt niet meer durft, je toch voor een goed gebit kiest en terecht kunt bij zo'n kliniek. Al lijkt mij het ook best eng om onder narcose te gaan, ik weet ook niet precies waarom.

Heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal goed komt, ook met de zeurende pijn aan je kiezen.

:smt006 Geke
za, 10/15/2005 - 19:54 Permalink