kan het zijn dat verstandskiezen de boel opzij drukken?
vooral die ene die onder mn tandvlees op zn kant in mn kaak ligt.
Ik bedoel te vragen of het verstandig is dat de tandarts eerst de rest van mn mond in orde maakt, vervolgendsverstandkiezen eruithaald en dat alles wat net gemaakt is daarbij beschadigd raakt of breekt door het trekken/eruitsnijden van de verstandskiezen.
mvg
hellen koning
vooral die ene die onder mn tandvlees op zn kant in mn kaak ligt.
Ik bedoel te vragen of het verstandig is dat de tandarts eerst de rest van mn mond in orde maakt, vervolgendsverstandkiezen eruithaald en dat alles wat net gemaakt is daarbij beschadigd raakt of breekt door het trekken/eruitsnijden van de verstandskiezen.
mvg
hellen koning
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het altijd laten weten.
:smt006 Geke
het bot
En dat bot hersteld ook weer?
mvg
Hellen Koning
De tweede vraag, of het normaal is dat als 2 verstandkiezen gekanteld liggen, en de kiezen ernaast slecht zijn, deze te verwijderen. Het is niet "normaal", omdat het niet erg vaak voorkomt dat dit gedaan kan worden. Het ligt er vaak aan hoe de kiezen gekanteld zijn en dat verschilt vaak per persoon erg. Als ze helemaal dwars liggen is het misschien wat lastiger, maar dat kan de tandarts het beste bij jou beoordelen. Maar als de mogelijkheid er is, om dit te doen en het toekomstbeeld voor de slechte kiezen niet echt goed is of als er eventueel al pijn aan is, is dit een hele mooie oplossing. Als je al een tijd uitgegroeid bent, kan er soms wat orthodontische hulp nodig zijn om de kiezen mooi op hun plaats te krijgen.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mochten er nog onduidelijkheden zijn kunnen jullie het natuurlijk altijd laten weten.
:smt006 Geke