Hallo allemaal,
Ik ben net een paar uurtjes terug waarin ik bleek 1 van de minder gelukkige 2% bleek te zijn met een implantaat dat niet vastgegroeid was.
Mijn kaakchirurg had 2 smalle osseotype certain implantaten gebruikt met interne hex.
Bij bijde deed het losdraien van het healing abutment pijn. De eerste keer vroeg ik nog of het een diepe of oppervlakkige pijn was, toen ik zei diep zei hij vervolgens dat het niet kon en dat het wel door het tandvlees zou komen.
Nu draaide hij vanmiddag even een opbouw deraf en daarmee kwam het hele implantaat uit mijn mond zetten :'(
Heb ik weer....
hij zei dat er geen vergroeing met het bot was geweest en dat was niet goed (no shit sherlock).
Aan de andere kant deed het nieuwe implantaat echter ook zeer (een zelfde soort pijntje) en ik maak mij nu zorgen dat deze ook niet goed is.
Morgen langs bij de kaakchirurg kijken wat die voorstelt. Ik hoop dat het allemaal op een niet al te lange termijn toch nog goed zal komen. Ik heb verder nog 8 implantaten met externe hex en deze zijn wel allemaal goed vastgegroeid dus ik heb wel enig vertrouwen in implantaten.
Diepe zucht en weer verder met het gerommel in mijn mond. Ik had na 5 jaar behandelen gehoopt eindelijk is 2 keer per jaar naar de tandarts te mogen ipv kaakchirurgen ed...
naja ik moest het even kwijt... iemand hetzelfde meegemaakt?
Ik ben net een paar uurtjes terug waarin ik bleek 1 van de minder gelukkige 2% bleek te zijn met een implantaat dat niet vastgegroeid was.
Mijn kaakchirurg had 2 smalle osseotype certain implantaten gebruikt met interne hex.
Bij bijde deed het losdraien van het healing abutment pijn. De eerste keer vroeg ik nog of het een diepe of oppervlakkige pijn was, toen ik zei diep zei hij vervolgens dat het niet kon en dat het wel door het tandvlees zou komen.
Nu draaide hij vanmiddag even een opbouw deraf en daarmee kwam het hele implantaat uit mijn mond zetten :'(
Heb ik weer....
hij zei dat er geen vergroeing met het bot was geweest en dat was niet goed (no shit sherlock).
Aan de andere kant deed het nieuwe implantaat echter ook zeer (een zelfde soort pijntje) en ik maak mij nu zorgen dat deze ook niet goed is.
Morgen langs bij de kaakchirurg kijken wat die voorstelt. Ik hoop dat het allemaal op een niet al te lange termijn toch nog goed zal komen. Ik heb verder nog 8 implantaten met externe hex en deze zijn wel allemaal goed vastgegroeid dus ik heb wel enig vertrouwen in implantaten.
Diepe zucht en weer verder met het gerommel in mijn mond. Ik had na 5 jaar behandelen gehoopt eindelijk is 2 keer per jaar naar de tandarts te mogen ipv kaakchirurgen ed...
naja ik moest het even kwijt... iemand hetzelfde meegemaakt?
Wat is externe hex?
Implantaat eruit :'(
Bedank voor het uitleggen.
Maurice.
interne zeskant
http://www.biomet.nl/producten/img/tweefase-implantaat5.gif
De externe hex is goed te zien op dit plaatje:
Het tweede implantaat in het rijtje wel heeft een interne connectie
Van oudsher hadden de implantaten een externe hex waar de opbouw overheen vastgeschroefd werd, maar door het grotere gebruiksgemak en minder snel loskomen van schroeven is de tendens nu een interne connectie:
Hier is ook de opbouw (abutment) te zien wat in het implantaat wordt vastgeschroefd en zoals je ziet zit nu de zeskant daaraan i.p.v. aan het implantaat.
Overigens heeft de vorm van de connectie niks te maken met het wel of niet vastgroeien, dat er nu probleem is moet een andere oorzaak hebben.
Ik hoop voor je dat je andere implantaat goed geosseointegreerd is!
Kan het zijn dat de osseointegratie zich nog verder voltrekt? en dat het dus allemaal goedkomt, of is het na 3 manden goed of slecht?
Ik reken der eigenlijk al een beetje op dat ie der nog wel weer uitkomt of uitmoet.. beide niet erg prettig maargoed...