pijn na trekken van onstoken kies !!

Author:
peet23
Posted:
zo, 10/23/2005 - 18:48
hallo ik heb 4 dagen geleden een kies laten trekken omdat ik er veel last van had maar 2 uur na dat ik thuis was kwam er wit vies spul uit echt heel veel ik heb het met de tandenborstel weg gehaalt
nu zit er nog steeds wit spul op de wond en het stinkt heel erg

ik kan het er zelf ook niet uithalen met een wattenstokje want dat doet echt pijn het brand ook een beetje
is dit normaal ??? wie helpt mij
Geke

Wat is de reden dat je kies getrokken is? Zat er een abces of grote ontsteking onder aan je kies? Want als het een abces was kan het zijn dat hij bij de extractie nog niet echt goed open is gegaan. Een abces is een soort afgesloten holte gevuld met pus, dit kan veel druk en pijn veroorzaken. Ik denk dat dat witte spul pus was en ik kan me inderdaad voorstellen dat dat niet zo lekker is. Ik denk dat je het beste nog even langs de tandarts kunt gaan. Hij of zij kan de wond misschien nog even goed uitspoelen, dat is voor de wondgenezing waarschijnlijk ook wel goed en dan heb je weer een iets frissere smaak in je mond. Alhoewel een genezende wond ook altijd nog wel wat vieze smaak geeft. Het beste kun je niet met een wattenstaafje in de wond gaan zitten, dan kun je het nieuw gevormde genezingsweefsel beschadigen en kan daardoor de genezing langer gaan duren en/of pijnlijker verlopen.

Heel erg veel sterkte ermee en laat nog maar even weten hoe het afgelopen is.

:smt006 Geke
wo, 10/26/2005 - 12:22 Permalink
karly

maar hoe zit het trouwens met de etensresten die in het gat blijven zitten. Ik heb namelijk ook net een kies laten trekken en krijg die resten er niet uit. En dat stinkt!! Ik spoel al met zoutoplossing maar daarmee wil t er niet allemaal uit.
do, 10/27/2005 - 09:34 Permalink
Geke

Vaak komen ze er toch wel uit, als het wat minder gevoelig is kun je ook beter met je tong in de buurt komen, zonder dat het erg veel pijn doet. Mocht het echt niet gaan en het erg storend zijn, kun je het beste even contact opnemen met de tandarts. Hij of zij kan het misschien uitspoelen en dan kun je misschien een plastic spuitje meekrijgen om zelf de wond uit te spoelen. Misschien kun je ze ook wel zo bij de apotheek krijgen, dat is een Monoject. Je zou de wond dan hiermee met zoutoplossing uit kunnen spoelen. De tandarts doet het vaak met wat waterstofperoxide. Vaak wordt dit gedaan als de wondgenezing niet goed verloopt en het erg pijnlijk is (kan soms door voedselresten komen), maar dit wordt eigenlijk niet vaak gedaan als het enige probleem is dat er voedselresten in achterblijven. Is de wond nog erg pijnlijk? Anders kun je misschien eens proberen met een bot voorwerp het voedsel eruit te vissen.

Ik hoop dat het lukt, het is inderdaad erg vervelend als er eten in blijft zitten, veel succes ermee!!

:smt006 Geke
di, 11/01/2005 - 19:47 Permalink