Hallo allemaal..
Ik heb ooit eens gelezen (tenminste dat meende ik) dat met je mond open slapen en hierdoor een droge mond krijgen niet goed is voor je tanden. gedurende de gehele nacht.. Wat is hiervan waar?? en nog belangrijker..hoe kan ik dan leren met mijn mond dicht te slapen waardoor ik geen droge mond meer heb..
ik word meestal 3 keer per nacht wakker met het gevoel van kurk in mijn mond en dan drink ik even wat, maar dat helpt maar eventjes..
wie heeft er een idee
Ik heb ooit eens gelezen (tenminste dat meende ik) dat met je mond open slapen en hierdoor een droge mond krijgen niet goed is voor je tanden. gedurende de gehele nacht.. Wat is hiervan waar?? en nog belangrijker..hoe kan ik dan leren met mijn mond dicht te slapen waardoor ik geen droge mond meer heb..
ik word meestal 3 keer per nacht wakker met het gevoel van kurk in mijn mond en dan drink ik even wat, maar dat helpt maar eventjes..
wie heeft er een idee
Hoe leer je jezelf af om met de mond open te slapen? Ja, dat is een goede vraag...Probeer er inderdaad goed op te letten als je een beetje wakker wordt, of de lippen gesloten zijn. Misschien een wekker zetten? op die manier kan je jezelf aanleren om de mond gesloten te houden tijdens de slaap.
Misschien is er een reden dat je met de mond open slaapt. Zit jouw neus verstopt?
een wekker zetten lijkt me niet echt een goed idee voor mijn nachtrust.. want als ik weet dat er een uur of 2 later een wekker gaat slaap ik helemaal niet meer eigenlijk.. stel namelijk dat ik normaal om 7 uur mijn wekker af laat gaan en ik word om 5 uur wakker kan ik niet meer slapen omdat ik weet dat hij later gaat.. erg storend, maar als ik dus elke keer 's nachts mijn wekker zou laten gaan dan slaap ik dus niet meer ben ik bang..en het lost eigenlijk niets op.. ik kan dan een slok water nemen, maar zodra ik ietwat wegdommel ligt mijn mond weer open..
Wat water drinken is inderdaad verstandig. Tja verder de luchtvochigheid van je de slaapkamer een beetje in de gaten houden (kleine moisturizer op je cv of gewoon een raam open). Een hele hoge luchtvochtigheid heeft weer andere nadelen trouwens.
het is natuurlijk niet leuk, maar een verklaring lucht wel op