Heb hier onlangs mijn hele verhaal gezet, mensen die het gelezen hebben en mijn berichtjes gevolgd hebben, weten dat ik van januari tot mei met een ontstoken zenuw ben blijven rondlopen,met drukpijn, (omdat de tandarts het niet nodig vond om te ontzenuwen :x ), in mei heeft mijn tandarts dan een wkb uitgevoerd en geconstateerd dat mijn zenuw wel degelijk ontstoken was. Maar drukpijn bij het kauwen bleef, ook spontane pijn af en toe, terecht gekomen bij mijn huidige tandarts op aanraden van een vriendin, die tandarts heeft geconstateerd dat wkb niet goed uitgevoerd was, heeft 2de wkb uitgevoerd, heeft me foto's van voor en na getoond, alles is perfect in orde nu, deze 2de wkb heeft nu 5 weken geleden plaats gevonden. De tandarts verzekerde me toen dat alles nu wel in orde moest komen en dat ik maar een drietal dagen nog drukpijn zou hebben, echter 5 weken later nog steeds drukpijn, ik kan niet langs die kant kauwen op een normale manier, en vandaag plots weer spontane pijn! :o Nu heb ik echt iets van, hup, eruit die kies, weg ermee, ben het echt zo beu, zie er al een jaar mee af! :x :(
Ook al zien ze geen wortelpuntontsteking op de foto's, mijn huidige tandarts heeft gezegd dat dit niet wil zeggen dat er geen ontsteking is, het feit dat ik zo lan met die ontstoken zenuw rondgelopen heb, en het feit dat ik nog steeds sukkel, is voor hem het bewijs dat er daar aan de wortel wel degelijk iets mis is. Toen ik vorige week nog bij hem was, heb ik het weer over die drukpijn gehad, hij heeft er weinig over gezegd, dat die kies en de wortelkanalen nu heel proper staan en het volgens hem moet genezen, dat je lichaam in staat is om zo een wortelpuntontsteking zelf te genezen, behalve in sommige gevallen geneest het niet...verder heeft hij niets meer gezegd, maar nu ik vandaag weer spontane pijn had, is dit voor mij toch een teken dat het niet de goede richting uitgaat?
En ik heb soms oorpijn, kan dit ook niet van die kies komen, het is een kies bovenaan, achterin?
Soms veel oorpijn zelf...
Ben ik nu verkeerd om gewoon aan de tandarts te vragen om die kies te trekken?? :roll: Voor mij is het echt genoeg geweest...
Ook al zien ze geen wortelpuntontsteking op de foto's, mijn huidige tandarts heeft gezegd dat dit niet wil zeggen dat er geen ontsteking is, het feit dat ik zo lan met die ontstoken zenuw rondgelopen heb, en het feit dat ik nog steeds sukkel, is voor hem het bewijs dat er daar aan de wortel wel degelijk iets mis is. Toen ik vorige week nog bij hem was, heb ik het weer over die drukpijn gehad, hij heeft er weinig over gezegd, dat die kies en de wortelkanalen nu heel proper staan en het volgens hem moet genezen, dat je lichaam in staat is om zo een wortelpuntontsteking zelf te genezen, behalve in sommige gevallen geneest het niet...verder heeft hij niets meer gezegd, maar nu ik vandaag weer spontane pijn had, is dit voor mij toch een teken dat het niet de goede richting uitgaat?
En ik heb soms oorpijn, kan dit ook niet van die kies komen, het is een kies bovenaan, achterin?
Soms veel oorpijn zelf...
Ben ik nu verkeerd om gewoon aan de tandarts te vragen om die kies te trekken?? :roll: Voor mij is het echt genoeg geweest...
Verder: oorpijn is ook een veelgehoorde klacht als je knarst en/of klemt! Gebruik ook de zoekfunctie van het forum maar eens. Ik begrijp dat je de pijn op een gegeven moment zat bent, maar als knarsen/klemmen de oorzaak is, zou het natuurlijk vreselijk zonde zijn.
:smt006 Monique
Ik erken je verhaal maar al te goed.
Ik heb in 2003 de eerste maal een WKB laten uitvoeren aan een kies, daarvoor was het volgens de tandarts niet nodig, bleek de zenuw reeds afgestorven te zijn.
Ben toen zeker 5x moeten terugkomen voor de verdere behandeling.
Maar mijn pijn bleef, niet constant, maar kwam toch geregeld terug.
In 2005 (2 jaar later dus) terug een WKB laten uitvoeren op dezelfde kies, terug alles iets rustiger, maar in september kwam de pijn terug serieus opsteken.
Na veel gediscusieer toch maar beslist begin oktober de kies te latern trekken.
Nu een maand later, heb ik nog steeds veel pijn, ondanks dat de kies weg is; dus ik zou toch maar oppassen om hem zomaar te laten trekken.
Ben nu wel van plan om een kaakchirurg te raadplegen, de pijn is er vooral bij het dichtbijten of kauwen en soms met een bruuske beweging of bij het bukken.
Ik hoop dat het bij jou beter meevalt, maar wil maar zeggen dat de kies trekken niet altijd het probleem oplost, als de tand nog goed is.
Groetjes
En hou je sterk, weet dat mijn nieuws ni zo pos is misschien, maar probeer kalm te blijven, want stress en depressie verhoogt de pijn, heb ik ondervonden.
Bye
Krisje
Jij hebt jarenlang met die kies gelopen en heelwat wkb's ondergaan, ik loop er nog maar "1 jaar" mee rond en heb 2 wkb's ondergaan.
En kalm blijven lukt me nu echt niet meer want door die oorpijn en kaakgewrichtsproblemen kan ik niet eens mijn werk nog doen! Werk als tele-enqueteur, hele dag koptelefoon op mijn oren en hele dag praten, ik kom naar huis met helse oorpijn. Er moet iets aan gedaan worden, ik ga nu maar halve dagen werken. En ik werk als uitzendkracht, niet gaan werken betekent ook geen geld. :( Hoe kan een mens zich dan kalm houden in zo een situatie, het is me echt beu gewoon. :(
Ik bel straks de tandarts en vraag me af hoe hij over alles gaat oordelen, als ik hier zie dat de mondhygieniste me antwoordt dat kaakgewrichten omgekeerd werken, dus dat ik moet bijten op de kant die pijn doet, maar dat is juist de kant waar ik al 1 jaar niet op kan bijten, tja, dan ga ik me echt wel afvragen of het allemaal niet te maken heeft met het feit dat ik enkel rechts kan bijten.
Hou jullie op de hoogte wat mijn tandarts zal zeggen.