hallo,
Ik heb ook een vraag. Ongeveer een maand geleden kreeg ik ontzettend veel last van een kies. Aangezien ik al drie keer een ontsteking heb gehad, herkende ik de pijn en ben direct naar de tandarts gegaan. Die probeerde vast te stellen welke kies het was, maar dat lukte in het begin niet. Heb antibiotica gekregen en tijdens de kuur ging de pijn weg.
Daarna terug naar de tandarts. Getest welke kies het was en het was raak. Foto's gemaakt en in 2 zittingen een wortelkanaalbehandeling gedaan. Het vreemde was echter deze keer dat de kies nog steeds 'klopte' en dat kon ik me niet herinneren van vorige keren.
Ik bleef er last van houden en heb gebeld. Tandarts heeft me opnieuw antibiotica voorgschreven en die ben ik nu aan het nemen.
Een paar dagen geleden ging ik toevallig eens met een fingertip over het tandvlees boven de kies die ontstoken was en ik voel daar een bobbel. Als ik er zachtjes op druk is die behoorlijk gevoelig. Ook voel ik soms een snijdende pijn van boven mijn kies. De kies zelf voelt nog niet dood aan. Als ik er met mijn tong tegen aan druk, heb ik het idee dat er nog gevoel in zit.
Ik maak me echter de meeste zorgen over die bobbel boven de kies/tandvlees.
Wat is dit??
Bedankt!
pm
Ik heb ook een vraag. Ongeveer een maand geleden kreeg ik ontzettend veel last van een kies. Aangezien ik al drie keer een ontsteking heb gehad, herkende ik de pijn en ben direct naar de tandarts gegaan. Die probeerde vast te stellen welke kies het was, maar dat lukte in het begin niet. Heb antibiotica gekregen en tijdens de kuur ging de pijn weg.
Daarna terug naar de tandarts. Getest welke kies het was en het was raak. Foto's gemaakt en in 2 zittingen een wortelkanaalbehandeling gedaan. Het vreemde was echter deze keer dat de kies nog steeds 'klopte' en dat kon ik me niet herinneren van vorige keren.
Ik bleef er last van houden en heb gebeld. Tandarts heeft me opnieuw antibiotica voorgschreven en die ben ik nu aan het nemen.
Een paar dagen geleden ging ik toevallig eens met een fingertip over het tandvlees boven de kies die ontstoken was en ik voel daar een bobbel. Als ik er zachtjes op druk is die behoorlijk gevoelig. Ook voel ik soms een snijdende pijn van boven mijn kies. De kies zelf voelt nog niet dood aan. Als ik er met mijn tong tegen aan druk, heb ik het idee dat er nog gevoel in zit.
Ik maak me echter de meeste zorgen over die bobbel boven de kies/tandvlees.
Wat is dit??
Bedankt!
pm
:smt006 Geke
Nog een ander vraagje; kan het zijn dat ik door dit alles ook een zwaar gevoel in mijn hoofd krijg en koorts? Of is dat onmogelijk?
Bedankt voor de antwoorden!
pm
Veel sterkte en laat nog maar even weten hoe het afgelopen is.
pm
Misschien nog iets over de 'locatie' van mijn 'rare' plek. Als je met je wijsvinger in de mond langs het tandvlees glijdt, totdat je niet meer verder kunt (en je zit dan met je vingertip eigenlijk onder je oog en bijna bij je oor) voel je een soort verdikking (die voel ik rechts ook, dus dat is niets bijzonders, hoort er denk ik te zitten) maar als ik er op druk geeft het heel raar gevoel (drukkend gevoel)
Dus maar de antibioticakuur afmaken en volgende week naar mijn vaste tandarts...
Is er nog iets wat ik zelf kan doen om die 'rare' plek te ontzien?
Bedankt
Heel veel sterkte.
Het is jammergenoeg in de tussentijd verslechterd (de situatie) Ik heb sinds de wortelkanaalbehandeling een heel zwaar gevoel in mijn kaken gekregen. Constant zeurend gevoel. Die plooi blijft voor mijn gevoel gevoelig. Ik heb ook nog steeds het gevoel dat iets mis is met die kies die hij behandeld heeft. Als ik kauw, bijt, voelt het pijnlijk aan. Het ergste is eigenlijk die constante, drukkende, zeurende pijn, alsof iemand constant tegen mijn kaak aandrukt...
Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor een sinus foto, maar ik heb het gevoel dat dat het niet is. Het straalt allemaal uit vanuit die behandelde kies...
Help?
vraagje
En die 'plooi' doet beslist pijn. Het gevoel daar is totaal anders dan aan de andere kant en het zit precies boven de behandelde kies...
Misschien een hele domme vraag maar kan het zijn dat die ontsteking door is gegaan en nu in de wortel zelf zit? Kan ik daar deze verschijnselen van krijgen? Ook als ik mijn kiezen om mekaar zet doet die behandelde kies nog steeds zeer...
Bedankt voor alle hulp!
pm
Heel veel sterkte ermee en laat nog maar even weten hoe het afgelopen is.
De kies zelf blijft gevoelig en ook het tandvlees erboven.
Die plooi is en blijft ook pijn doen en voor mijn gevoel straalt die pijn door in de rest van mijn kaak... Ik heb me daar nooit gestoten, zover ik weet en die plooi is pas gevoelig geworden na de wortelkanaalbehandeling.
Ik ben bijna ten einde raad :(
heel veel sterkte en probeer eens een neusspray.. mijn kno gaf aan dat dit nog wel eens verlichting kan geven als er echt sprake is van een holte ontsteking
Ikzelf heb last van mijn kaak/slaap/kies/tintelende onderkaak zonder een echte duidelijke oorzaak. Vandaag bij endotoloog geweest voor evalutatie en die zij dat mijn niet goed wkb ehandelde kies niet veel verandering/verslechtering vertoonde. Wel moet die over. En mij verstandies hangt over, maar dit lijkt mij niet mij pijn te veroorzaken. Ook ik heb al aan een holte ontsteking gedacht maar ik heb geen verstopte neus of iets dergelijks.
Succes in iedergeval, uit eigen ervaring weet ik hoe verlammend die pijn kan zijn.
Tandarts kan niets vinden op de rontgenfoto's. Pijnstillers werken nauwelijks. Ik kan wel gewoon eten. Koud/warm doet geen pijn, alleen als ik de tanden op mekaar zet en bijt doet het pijn, of als ik met mijn tong ertegen aan tik. Het voelt aan alsof er een vreemd object in mijn kaak zit (de kies die toen ontstoken was) en die er ook niet thuis hoort.
Ik zet mijn hoop nu op de kaakchirurg. Ik wou alleen dat het allemaal wat sneller ging en niet 2 maanden hoefde te wachten tussen allerlei afspraken...
zucht
Deze chirurg vroeg ook meteen of het boven tegen de kaan aan pijn deed en hij raakte meteen die plek aan die ik ook al aangewezen had bij mijn tandarts.
Ik denk dat als de pijn/zwelling van de apex weg is, ik van mijn klachten verlost zal zijn. Tenminste dat gevoel heb ik. Het is nog allemaal gezwollen en pijnlijk maar pijnlijk op een andere manier!!
Ik hoop dat je nu van je pijnklachten af bent.Want het was toch allemaal heel vervelend.
Groetjes,
Joke
Ook een vage bobbel in die plooi (verdikking) van mijn bovenkaak. Tandarts wist niet wat het was. Ik had er verder niet veel last van, mits ik eraf bleef. Kwam ook na een wortelkanaalbehandeling van een redelijk verrotte kies. Tandarts heeft mij ook doorverwezen naar de kaakchirurg.
Ik had weinig last, op de foto's was niets te zien. Ik was al een beetje blij dat er niets was, totdat de kaakchirurg ging drukken. Dat deed toen ineens gruwelijk pijn. En ik moest afgelopen dinsdag voor een apex resectie terugkomen.
Dinsdag geweest, veel zenuwen, behandeling stelde niet veel voor. Verdoving was vervelend (in ontsteking). En een beetje geros in je mond, maar wel pijnloos verder. Chirurg ontdekte nog wel een andere ontsteking aan mijn kanaal aan mijn gehemelte kant. Geen napijn gehad van de apex, kleine zwelling, is nu (na 6 dagen) bijna weg. Het is nu alleen nog pijnlijk als ik er op druk (hopelijk nog zwelling en geen ontsteking).
Hopelijk ben ik er nu vanaf, ben namelijk al 2jaar bezig met mijn gebit. 4 wortelkanalen en 13 gaatjes en ik ben nog maar 21 :(
Wou mijn verhaal even kwijt omdat ik dus precies hetzelfde had als jij (met minder pijn dan).
Maar de chirurg zei al dat het wel een maandje zou duren voordat alles genormaliseerd was. Mijn andere kaakkant moet ook weer 'normaal' worden want die heeft voor twee kaken moeten kauwen.
Het is goed om te weten dat je niet de enige bent, nietwaar?
Laten we maar hopen dat we binnekort overal vanaf zijn!
:smt056
Peggy
Even een vraag over die omslagplooi. Die voelt nu, een dikke maand na de apex, nog steeds heel gevoelig aan en het doet pijn als ik er tegen aan druk. Ik heb me daar niet gestoten of iets dergelijks. Ik heb dit ongemak nu al een paar maanden. In de tussentijd zou een blauwe plek toch zeker weg zijn? Het vult aan alsof er iets onderzit wat er niet thuishoort.
Toen ik bij de kaakchirurg was, vroeg hij meteen of het daar heeft pijn gedaan en daarna besloot hij meteen die apex te doen.
Kan het niet iets anders zijn? Zitten daar ook wortels??
Bedankt,
Peggy
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het laten weten.
Nog een vraagje over mijn getrokken kies. Dat is de tweede van achteren, bovenin, zo'n grote... Hij is donderdag getrokken en nu begint het tandvlees (sinds gisteren) goed dikker te worden. Andere klachten (zoals die druk onder het oog worden iets minder). Hoe lang blijft dat tandvlees/kaak zo gezwollen. In de folder die ik kreeg stond zo'n 5 dagen. Dat zou dan morgen zijn... maar het zal wel per persoon verschillen?
bedankt! Dit forum is een grote steun voor mij en het helpt mij goed verder!
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, sterkte ermee.
succes morgen
Ik ben de rest van de dag nog ziek gemeld op mijn werk dus ik ga nu lekker op de bank uitrusten en morgen weer aan het werk... zucht.
Ik heb liters kamillethee gedronken en blijf erbij dat het volgens mij de genezing heeft bevorderd. Niet alleen bij de verstandskiezen maar ook bij de keelontsteking in januari.
Ben er nog nooit zo snel vanaf geweest als dit keer en het was een fikse ontsteking!
Ik haal de kamille thee wel altijd bij de kruidenwinkel, die is toch net wat zuiverder dan die van de supermarkt! (die overigens ook lekker is hoor! )
Ben nu nog aan het wennen aan die nieuwe vulling. Toen de tandarts er zo'n klemmetje opzette deed het opeens pijn... niet de kies maar ik denk het tandvlees of zo. Dat trekt nu nog steeds een beetje door...
Zucht
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het altijd laten weten.
Kan het met medicijnen behandeld worden? Heb ik nog opties als die druk op die plek niet weggaat? Zijn er nog alternatieven????
Alvast bedankt voor het advies!
peggy
Zijn er echt geen medicijnen die de genezing kunnen bevorderen?
Bedankt!
Heel erg veel sterkte ermee en mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk laten weten.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk altijd laten weten.