Vraag over verstandskies en oorpijn

Author:
LennartB
Posted:
ma, 11/07/2005 - 08:05
Hallo,

Vorige maand ben ik naar de tandarts geweest. Dit omdat mijn kaak begon te kraken en ik niet lekker kan eten. Kauwen, mond opendoen etc, voelt niet echt prettig. De diagnose was een verstandskies die liep te ruzien.

Nu moet ik volgende week maandag mijn verstandskies laten verwijderen (kaakchirurg, moest 1,5 mnd wachten). Nu zit eigenlijk vanaf dat die pijn begon ook mijn oor dicht maar kan dat nu door die kies komen of niet? (het zit aan de dezelfde kant)

Dan nog een off-topic vraagje, ik lees hier de meest gruwelijke berichten over het verwijderen van de verstandskies maar zijn er ook die gewoon niet of nauwelijks last hebben gehad van het geheel?

Met vriendelijke groet,

Lennart
dj

Jahoor er zijn veel mensen bij wie het trekken zonder problemen gaat en die ook weinig problemen achteraf ondervinden. verreweg de meeste.

Wat je oorpijn zou kunnen verklaren is het volgende: als je eenzijdig bent gaan kauwen met de kant waar je geen last van hebt raakt krijg je als snel last van je kaakgewricht aan de kant waar je niet mee kauwt. Dat voelt aan als oorpijn, omdat je kaakgewricht vlak naast je oor zit.
ma, 11/07/2005 - 10:01 Permalink
minique

DJ, is het niet zo dat je bij een doorkomende verstandskies sowieso last kunt krijgen van oorpijn, zonder dat dit met de kaakgewrichten te maken heeft?

Gelukkig zijn er heel veel mensen die weinig last hebben gehad na het laten trekken van een verstandskies. Ik heb zelf met beide ervaring: de 1e keer ging het super en had ik nauwelijks tot geen last na afloop, de 2e keer kreeg ik er een ontsteking bij en toen had ik dus behoorlijk last.
Hou er rekening mee dat de meeste verhalen die je zult horen of lezen over zo'n onderwerp verteld/opgeschreven worden omdat het zo heftig was of omdat er een probleem is ontstaan. Een positief verhaal over het laten trekken van verstandskiezen is vaak niet interessant om te vertellen en er zijn al evenmin vragen over te stellen...

:smt006 Monique
ma, 11/07/2005 - 17:23 Permalink
LennartB

Ok dan, hoop dat het bij mij ook mee zal vallen. Heb niet veel tijd voor al te veel gezeur :smt005

Ik ga er vanuit dat mijn oor ook weggaat dan, ga er wel van uit.

Bedankt voor jullie reacties!
ma, 11/07/2005 - 18:12 Permalink