Nieuwe tandarts

Author:
richsercom
Posted:
ma, 10/31/2005 - 19:25
Hoi

Ik heb me vandaag aangemeld bij een nieuwe tandarts samen met mijn vriendin die van tandarts moest wisselen vanwege samenwonen. (ze woont dan meer dan 70km van haar oude tandarts). Ik weet niet of het de juiste beslissing was voor mij, omdat ik twijfels had bij mijn oude tandarts. Ik had het gevoel dat ie niet van de nieuwe technieken geupdate is. Ik had begin dit jaar mijn eerste kroon laten zetten bij mijn oude tandarts, waarbij er 6 keer afspraak voor nodig was. De nieuwe tandarts heb ik wel goeie reactie`s over gehoord, maar het blijft bij of ik de juiste beslissing heb genomen. Tuurlijk heb ik wel gehoord dat het naar (nieuwe tandarts) zijn zin moest zijn als ie wat dingen wilt veranderen in mijn gebit. Mijn vriendin heeft dan nog geen geen 1 gaatje gehad, dus dat was geen probleem. Heeft oude vullingen het nadeel om ze vervangen naar zijn zin? Ik heb heel veel vullingen in mijn gebit. Mijn nieuwe tandarts heeft dan wel veel nieuwe dingen geleerd in de tandarts techniek omdat ie niet zo oud is. Toch heb ik twijfels over de veranderingen van mijn nieuwe tandarts. Ik weet niet wat ik hier mee moet.

Groeten Richard.
carabelli

Ik begrijp de strekking van je vraag niet helemaal.

Als ik het goed begrijp ben je overgestapt naar een andere tandarts omdat je niet zoveel vertrouwen meer had in je oude tandarts. Ik merk dat je ook twijfels hebt over de nieuwe tandarts, maar het is mij niet helemaal duidelijk waarom. Wil hij veel vullingen vervangen of ben je bang dat hij veel vullingen wil gaan vervangen als je voor controle komt?

Je mag in ieder geval van een tandarts verwachten dat hij/zij je uitlegt waarom iets gedaan moet worden, dan wordt het voor jezelf ook duidelijker wat je in die redenatie duidelijk of minder duidelijk vindt en kun je voor het deel dat voor jou onduidelijk is vragen om meer toelichting.

Ik hoop dat ik zo (een deel van) je vraag beantwoord heb, mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust.
ma, 10/31/2005 - 23:17 Permalink
richsercom

Bedankt voor het reageren!

Nou ik zit er juist mee dat ik misschien bang ben, wat ik allemaal niet kan verwachten van de nieuwe tandarts. En ook misschien bang dat hij mijn gebit maar waardeloos vind.
Maar ik denk van wel dat ik erop vooruit ben gegaan om naar een ander praktijk te gaan. Ik ben nu ingeschreven in een praktijk met 3 tandartsen voorzien van de alle technieken in de tandartstechniek. Dat idee had ik helemaal niet bij mijn oude tandarts die inmiddels al bijna 60 is.

Maandag 7 november heb ik een afspraak staan voor controle. Ik wacht dan maar rustig af.

groeten Richard.
di, 11/01/2005 - 15:47 Permalink
richsercom

Ik ben vandaag bij de nieuwe tandarts geweest en heeft nieuwe foto`s gemaakt op een moderne wijze. Het blijkt na onderzoek in mn gebit dat er 10 gaatjes zijn. Meerdere rond en onder de vullingen. Mn oude tandarts had maar 1 gaatje gevonden.
De nieuwe tandarts vervangt al mn grijze vullingen vanwege hun keus i.v.m. kwik.
Bij mijn oude tandarts stond ik altijd na 5 tellen al buiten de deur met controle, de nieuwe tandarts neemt er ruim de tijd voor...

Ik neem zelf al aan dat ik met grote sprongen op vooruit ga opzichte van mijn oude tandarts.

Groeten Richard.
ma, 11/07/2005 - 19:28 Permalink
de digitale tandarts

Even een kleine kanttekening: al je vullingen vervangen door nieuwe omdat ze kwik bevatten, wil niet zeggen dat het een grote vooruitgang is.

Ik vraag me af of goede grijze vullingen, nodeloos vervangen door witte, de patiënt echt vooruit helpt. De meeste kwikbelasting treedt op bij het maken en eruit boren, in tussentijd zou ik ze als ze goed voldoen niet zomaar laten vervangen.

Met vriendelijke groet.
ma, 11/07/2005 - 21:03 Permalink
richsercom

Ik had gister 3 kiezen laten doen en het ziet er heel goed uit! Heb nu witte compesiet vullingen.
Ben nu wel blij met de nieuwe tandarts.
wo, 11/16/2005 - 09:03 Permalink