Ook ik ben panische.. en zal nu toch moeten

Author:
suusje8242
Posted:
ma, 11/07/2005 - 20:26
Ik ben panische voor ze... echt ik mijd ze het liefst... en met panische bedoel ik echt dat ik gewoon rustig flauw val in een tandarts praktijk... ik haat ze ik haat ze ik haat ze. En dat is dus ook de reden dat ik al in jaren niet meer geweest ben.. .... sad.gif ...

Ooit heeft een tandarts geboord bij mij, toen ik 8 was.. en sindsdien is het gedaan!!
Hij is door gegaan terwijl ik barste van de pijn.. ik durf gewoon niet meer.

Maar nu ... gister ineens.. brak er een stukje van me kies af. Ik heb nog nooit kiespijn gehad of wat dan ook... nergens last van gehad. Alleen waar ik wel last van heb is verstandkiezen die door komen... en dat kan soms verrekte pijn doen. Maar ik vermoed nu dat er 1 zit die te weinig ruimte heeft, en dus gewoon aan het doorduwen is, waardoor mijn kiezen tegen elkaar geduwt worden. En daardoor dus het stukje kies is afgebroken.

Maar jah .. ik wil dus niet met een verrot gebit rond lopen.. .dat weiger ik dan ook weer.. dus misschien toch maar eens een afspraak gaan maken.

Weet iemand wat er gebeurd? Als je tand niet verrot is, maar er eigenlijk alleen een stukje vanaf is gebroken? Vullen ze dat op? Of trekken ze gelijk je kies???

Ik wordt gek van de zenuwen. Maar ga morgen toch maar eens bellen.. prfffff... shoot me.

Weet iemand hoe het werkt, als je eigenlijk geen tandarts hebt in de stad waar je woont.. ja zo erg is het.. ik ben al 9 jaar niet geweest, en in de tussentijd 2 x verhuisd... tandarts zit dus nog in wijchen ... waar ik ooit 9 jaar terug woonde!!

Greetz Suuz
awesomemac

Ik denk dat als de kies nog redelijk is dat ze het afgebroken stuk gewoon netjes kunnen vullen hoor.

Over boren hoef je je geen zorgen meer te maken, ik was ook bang, maar 4 prikjes waar ik niets van voelde en alles was verdooft en die tandarts maar gaan en daarna alles netjes voorbij.
ma, 11/07/2005 - 22:34 Permalink
minique

Hoi Suuz,

Goed dat je je verhaal hier doet!

Maak je niet al te veel zorgen, als er een klein stukje is afgebroken kan dat vaak gewoon gerepareerd worden met witte vulling.

Als ik jou was, zou ik eens wat gaan rondbellen in je woonplaats en vragen of ze nog mensen aannemen. Trouwens, niet onbelangrijk is ook om te weten hoe ze met angstige patiënten omgaan. Geef dus aan dat je angstig bent.

:smt006 Monique
di, 11/08/2005 - 13:48 Permalink