Vandaag alweer naar de tandarts. Ik kan nog steeds niet zeggen welke kies de pijnlijke zenuwsteken veroorzaakt. Nu heeft mijn tandarts 1 kies heel plaatselijk verdoofd. 4 prikken rondom de kies. Als de pijn dan weg is, zou het om deze kies gaan. Dat was inderdaad zo en nu de verdoving is uitgewerkt voel ik de pijn weer. Ik vraag me alleen af of dit wel klopt want het gaat om het 3e kiesje van achter , maar voor mijn gevoel was mijn hele linkeronderkant verdoofd en zou het dus ook elke kies geweest kunnen zijn.
Ik ben dus nog steeds bang dat er in de verkeerde kies een wkb gestart wordt of maak ik me voor niks zorgen?
Ik ben dus nog steeds bang dat er in de verkeerde kies een wkb gestart wordt of maak ik me voor niks zorgen?
Maak je er maar niet teveel zorgen over en vraag je tandarts nog eens na of hij of zij er zeker van is of het de goede kies is, misschien kan hij of zij je nog wat geruststellen. Sterkte ermee.
:smt006 Geke
Ja, dat is allemaal gebeurt en mijn tandarts gaf gisteren ook aan dat ze niet weet welke kies het is, vooral omdat mijn hele kaak verdoofd leek. Ik heb in een kleine kies 2 maanden geleden een wkb gehad, 2e keer 2e kanaaltje gevonden. Deze kies blijft gevoelig, alleen niet altijd. De ene keer is er wat drukpijn, dan is er niks. Ik kan er nog wel mee eten, het lijkt erop dat hoe meer druk, hoe minder gevoelig het wordt. Ik vermoed dat de wortel misschien een beetje ontstoken was en nu nog moet genezen. (Hebben we het ook al over gehad!)
Ik ervaar echter van die pijnscheuten waar je het zweet van uitbreekt, maar die meteen weer weg zijn. Ik kan het niet oproepen door te bijten ofzo. De zenuw van die kies zou toch dood moeten zijn.
Mijn vraag is nu kan deze pijn ook door een wortel die een beetje ontstoken was veroorzaakt worden? ( Van te voren had ik alleen maar last van die kies bij warm en koud, verder niets) Een ontstoken wortel zou dan toch ook van te voren druk pijn veroorzaken, of hoeft dat niet?) Dan zou de pijn in de loop der tijd toch minder moeten worden, niet?
Andere vraag is als de pijn niet van deze kies komt, kunnen die zenuwpijnen die ik telkens krijg veroorzaakt worden door klemmen. Ik klem vreselijk op dit moment, maar ken alleen maar zeurende pijn en pijnlijke kaken als gevolg.
Mijn tandarts en ik hebben besloten om toch nog even af te wachten, hoe vervelend dan ook, In de hoop dat het of erger wordt en duidelijker of afneemt en over is.
Ik hoop dat je deze 2 vragen nog voor me wilt beantwoorden.
Groetjes Gabrielle
Heel veel sterkte ermee!!
Er is geen sprake van een fistel of zo.
Een 3e kanaalltje in een kiesje waar normaal maar 1 kanaaltje zit komt dat voor dan?
Kun je ook zeggen of die scherpe zenuwpijn veroorzaakt kan worden door klemmen. Ik klem veel.
Bedankt al voor je antwoord, ik hoop dat je deze vragen ook nog even wilt beantwoorden.
Groetjes Gabrielle
Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat er snel een oplossing is voor je pijn.
Ik denk zelf ook dat er een wpo is ontstaan bij deze kies. Ook al is dat nog niet zichtbaar op de foto. Mijn tandarts zegt echter dat die drukgevoeligheid ook nog een reaktie op de wkb kan zijn en wil daarom nog even wachten.
Die drukpijn daar kan ik tot nu toe ook wel mee leven (en eten).
Die scherpe pijn echter niet (word er wakker van etc)
Kan de scherpe pijn dan wel veroorzaakt worden door een wpo? Als klemmen niet de oorzaak is, het moet toch ergens vandaan komen.
Bedankt dat je meedenkt en groetjes Gabrielle.
Ik dacht dat dat zo afgekort werd ?
Overigens is het voor ons natuurlijk niet goed mogelijk om vast te stellen wat de oorzaak van jouw klacht is.
Geke heeft uitgebreid haar best gedaan, maar het blijft natuurlijk het opsommen van mogelijkheden.
U bent echter niet de enige die soms nog maanden klachten ondervindt na een kanaalbehandeling, maar wanhoop nog niet teveel deze kunnen in de loop van de tijd nog verdwijnen.
Beterschap!