pocket 1 cm

Author:
anneloe
Posted:
wo, 11/09/2005 - 15:19
Omdat ik pijn in mijn kaak had ben ik naar de tandarts geweest
nu bleek dat mijn tandvlees ontstoken is rechts boven
de poket is 1 cm. ( de ruimte tussen tand en tandvlees)
nu heeft ze het schoon gemaakt en ik heb een spoel middel gekregen

nu stelde ze voor om voortaan naar de mondhyginiste te gaan
dit lijkt me vreselijk het schijnt erg pijnlijk te zijn heeft iemand er
ervaring mee

ook een operatie is een mogelijkheid nou dat zeker niet
dj

Het is "pocket" .. Normaal verbeter ik niet dit soort dingen op het forum maar nu wel even anders ga je straks op de foute term zoeken..
wo, 11/09/2005 - 15:36 Permalink
dj

Een pocket van 1 cm is erg veel, en het is wel nodig dat er wat aan gebeurt, idd lijkt me de MH een goed idee, een paar keer op zijn minst ook nog.

Pijnlijk, de een vind van wel, de ander niet. Op zich kan er wel verdoofd worden (dacht ik) als je er erg bang voor bent. Ook kun je van tevoren een paracetamolletje nemen, dat scheelt toch ook wel iets. Nooit aspirine!
wo, 11/09/2005 - 16:09 Permalink
Funky

1cm is behoorlijk veel. Bij gezond tandvlees is dit ongeveer 3mm die ruimte.

Het lijkt me verstandig om regelmatig naar een mondhygienist te gaan zo kan die plek goed in de gaten worden gehouden en regelmatig schoongemaakt worden.
EEn pocket van 1cm is namelijk niet in een keer weg en is ook niet opeens gekomen.

Om deze pocket te laten herstellen is een eigen goede mondhygiene erg belangrijk (waarschijnlijk heb je al voorlichting gehad over hoe je dit het beste kunt doen), maar ook de reiniging onder het tandvlees door de mondhygienist bevorderd dit proces.
wo, 11/09/2005 - 16:47 Permalink
Lieneke

Hier dan een antwoord van de gevreesde mondhygienist!

Als er maar 1 pocket zit, dan zit er waarschijnlijk meer achter dan alleen een simpele ontsteking. Meestal zit er bij meerdere kiezen/tanden een pocket. Aangezien de pocket erg diep is en je er klachten aan hebt, kan het zijn dat er sprake is van een ontsteking aan de wortelpunt. Wellicht is er een wortelkanaalbehandeling van de tandarts nodig. Is er een foto van gemaakt? Is er getest met een koud watje? Zit er een vulling in die kies? Hoe oud ben je?

Je hebt het over een operatie. Dat kan misschien nodig zijn als de pocket zo diep is dat de mondhygienist er niet goed bij kan. De operatie is maar heeel klein!!! Alleen omdat er een klein sneetje moet worden gemaakt, heet het een operatie. Dus het stelt echt niet zo veel voor. Het klinkt alleen heel eng.

Mocht het pijnlijk zijn bij de mondhygienist, vraag dan gewoon om een verdoving! Meestal valt het reuze mee hoor!! Vooral als je zelf ook voldoende doet (ik bedoel dan tandenpoetsen en tussen de tanden schoonmaken).

Groetjes en succes/sterkte.
wo, 11/09/2005 - 17:37 Permalink
anneloe

bedankt voor deze tips waarschijnlijk toch maar even naar de mh

ik heb nu een spoel middel en hoop dat dat ook al iets oplost

en daarna maar goed bijhouden met schoonhouden
en hopen dat het niet erger word
wo, 11/09/2005 - 18:25 Permalink