dikker flosdraad

Author:
femm
Posted:
do, 11/10/2005 - 07:09
Ik heb me een ons gezocht (was eht maar waar) en kon het niet terugvinden.. Ik meende ergens een keer een reactie gelezen te hebben over dikker flosdraad.. Omdat ik een tandenstoker er met geen mogelijkheid tussen krijg, maar toch het gevoel heb dat mijn draadje niets tot nauwelijks iets uithaalt in mijn vermoedelijke tandvleesontsteking, leek me een dikker draadje wat..
Ik heb in de winkel gekeken, maar kon niet duidelijk iets vinden wat echt dikker was.. Wie weet wie dat bericht had geplaatst en wat voor draad/ merk het was en waar het te koop is?? MOet morgen naar een nieuwe tandarts en wil in ieder geval laten merken dat ik goed bezig ben
minique

Superfloss van Oral B bedoel je, denk ik. Je hebt ook 'ultrafloss' van Oral B, dat is ook iets dikker dan gewoon flossdraad.

:smt006 Monique
do, 11/10/2005 - 07:16 Permalink
femm

thnxs..zal vanavond weer op zoek..

maar wat is denk je beter, superfloss of ultrafloss..al denk ik niet dat je er veel over kunt zeggen aangezien je mijn tanden niet ziet..
wat ik eigenlijk bedoel wat echt het verschil in dikte is...
do, 11/10/2005 - 07:44 Permalink
Lieneke

Je hebt ook nog tape...dat is floss wat iets dikker is. Superfloss is nog dikker. Je hebt ook nog stokers van parodontax die heeeel dun zijn. Maar die breken wel heel erg snel hoor.
Je kan trouwens ook gewoon een knoopje in de floss/tape leggen...
do, 11/10/2005 - 11:05 Permalink
femm

de dunste stoker was veel te dik komt omdat echt onderin wel de ruimte is, maar iets hoger zit het helemaal dicht. flos krijg ik in het begin er moeilijk door, maar onderin heb ik enorm veel ruimte om van links naar rechts te bewegen.. ik hoop dat ik het dikker flosdraad tussen mijn tanden door kan drukken om zo toch die holtes beter schoon te krijgen....zal straks even op zoek
do, 11/10/2005 - 15:12 Permalink
Lieneke

Tanden horen op een bepaalde hoogte strak tegen elkaar te zitten. Dit heet het contactpunt. Dit hoef je niet schoon te maken: het stukje net boven het tandvlees daar moet het goed schoon worden. Als daar best veel ruimte zit, kan het daar het beste met een rager schoonmaken.
do, 11/10/2005 - 16:15 Permalink
femm

ik heb nu ultrafloss gekocht.. we zullen zien..

ik denk overigens dat als hele mini stokers niet passen een rager al helemaal niet gaat passen onder tegen mijn tandvlees.. anders had ik daar meteen wel voor gekozen, lijkt me stuk makkelijker dan flossen
vr, 11/11/2005 - 06:18 Permalink
Chris888

Ik gebruik tegenwoordig altijd floss-tape. Mijn ervaring is dat je dat gemakkelijker tussen je kiezen krijgt dan floss-draad wat er op het eerste gezicht dunner uitziet. Dat komt omdat de tape plat wordt: de tape bestaat eigenlijk uit een heleboel kleine draadjes en die gaan bij de nauwe punten min of meer een voor een tussen de kiezen door.

Chris
vr, 11/11/2005 - 17:32 Permalink
dj

Er is niets op tegen dingen door elkaar te gebruiken he.. Leer je gebit kennen en gebruik voor elke plek wat het beste werkt.
vr, 11/11/2005 - 17:38 Permalink
femm

we zijn eruit.. ik heb de tandarts met angst en beven gevraagd.. ik moet gewoon flossen omdat in haar ogen mijn grootste probleem is dat ik altijd gaatjes krijg bij en rond contactpunten.. flosdraad is ook het enige dat door mijn voortanden past.. tussen sommige kiezen zou ik met de allerkleinste rager moeten kunnen gaan, maar dit hoefde maar af en toe..dit zou alleen voor het tandvlees zijn..dus dan zal dat de oplossing worden..
za, 11/12/2005 - 07:26 Permalink