Bloeden stopt helemaal niet!?

Author:
Panfluit
Posted:
ma, 11/14/2005 - 13:34
Ik heb vanochtend een kies laten trekken (35) zonder probleem. Mijn tandarts wipte 'm er zomaar uit. Ik bijt nu al de hele tijd (constant) op een gaasje, wat ik elk half uur vervang door een nieuw, maar het bloeden stopt niet. Ik heb 2x eerder een grotere kies laten trekken en dan bloedde het ook wat langer dan een half uur maar daarna was het ergste over. Het bloedde dan nog een beetje, maar als ik nu het gaasje verwijder dan loopt mijn mond toch langzaam vol met bloed. Met langzaam bedoel ik dan hooguit 2 minuten. Ik lees hier op het forum dat 12 uur na extractie een nabloeding normaal is. Betekent dit ook 12 uur constant nabloeden?
Misschien moet ik nog wat geduld hebben, maar ik bel liever mijn eigen tandarts voor 4 uur nog even dan dat ik vanavond een d.d. moet bellen.
Is dit normaal of kan ik beter afwachten tot vanavond.
Panfluit

Toen ik belde heb ik het verhaal verteld en beschreven zoals hierboven. Ik moest een uur later even langs komen zei de assistente. Naar de buurvrouw om oppas te regelen en die zei (ze is verpleegkundige) laat het is heel even een half uur doorbloeden. Soms stolt het dan ook. En wat denk je? In het begin liep ik constant in de wasbak te spugen, maar na ongeveer een half uurtje werd het minder en toen ik bij mijn tandarts kwam bloedde het bijna niet meer. Best wel genant eigenlijk vond ik. Gelukkig heb ik een fijne tandarts die liever heeft dat je een keer te vaak belt of komt dan dat je in de problemen komt, maar toch!
Ik snap er alleen niets van, ik heb de hele dag op gaasjes lopen bijten en telkens bloedde het weer flink. Uiteindelijk stopt het ergste bloeden als ik er geen gaasje op heb. Raar hoor, maar in ieder geval ben ik opgelucht dat het over is.
ma, 11/14/2005 - 17:49 Permalink
Ciska

hallo, ik ben vanochtend ook naar de tandarts geweest, en die zei me vooral niet op een gaasje te bijten en niet te spoelen met water omdat het dan blijft bloeden.
En, inderdaad, het heeft eigenlijk helemaal niet nagebloed.
Dus misschien een idee voor een (hopelijk niet) volgende keer.

groeten Ciska
di, 11/15/2005 - 21:52 Permalink