ik zit hier te bibberen in mijn stoel...
Ik ben gisteren na 4 jaar weer bij de gewone tandarts geweest.
Hij heeft gekeken en mij door verwezen naar de kaakchirurg (er moeten ,volgens hem, 7 kiezen uit (waarvan 4 verstandskiezen)).
Ik zat daar helemaal te shaken en heb daar even een potje zitten janken.
Mijn verloofde was erbij en zei dat ik echt heel erg bang ben. (dat ben ik ook echt,en dat alleen maar omdat de tandarts toen een keer mis prikte met die verdovingsspuit.
Ik heb een verwijzing gekregen voor de angsttandarts.
Nu heb ik vnochtend maar meteen gebeld (ik had nog een klein beetje moed)
Ik heb ook mijn ziekenfonds maar meteen gebeld.
Ik krijg de kaakchirurg vergoed.Maar de angsttandarts niet (eerst moet mijn gebit gesaneerd worden)
Ik heb wel eens gelezen dat bijzondere tandheelkunde bij extreem bange mensen vergoed wordt door de AWBZ. Wie weet daar meer van?
(en wie kan mij een beetje moed in praten?)
Ik zie het even helemaal niet meer zitten... ik heb helemaal geen geld...waar moet ik in Godsnaam die tandarts van betalen..
Ik ben heel erg bang..
Ik ben gisteren na 4 jaar weer bij de gewone tandarts geweest.
Hij heeft gekeken en mij door verwezen naar de kaakchirurg (er moeten ,volgens hem, 7 kiezen uit (waarvan 4 verstandskiezen)).
Ik zat daar helemaal te shaken en heb daar even een potje zitten janken.
Mijn verloofde was erbij en zei dat ik echt heel erg bang ben. (dat ben ik ook echt,en dat alleen maar omdat de tandarts toen een keer mis prikte met die verdovingsspuit.
Ik heb een verwijzing gekregen voor de angsttandarts.
Nu heb ik vnochtend maar meteen gebeld (ik had nog een klein beetje moed)
Ik heb ook mijn ziekenfonds maar meteen gebeld.
Ik krijg de kaakchirurg vergoed.Maar de angsttandarts niet (eerst moet mijn gebit gesaneerd worden)
Ik heb wel eens gelezen dat bijzondere tandheelkunde bij extreem bange mensen vergoed wordt door de AWBZ. Wie weet daar meer van?
(en wie kan mij een beetje moed in praten?)
Ik zie het even helemaal niet meer zitten... ik heb helemaal geen geld...waar moet ik in Godsnaam die tandarts van betalen..
Ik ben heel erg bang..
Knap dat je toch weer naar de tandarts bent geweest.
Vanaf januari gaat de nieuwe zorgverzekering in en er zijn verzekeringen bij die je gewoon accepteren zonder dat je nu gesaneerd bent. Het is niet zo lang meer tot januari, misschien kun je even wachten en je verzekering daar afsluiten. Je moet dan wel wat extra premie betalen. Ik kan natuurlijk niet in je portomonai kijken, maar het zou een oplossing kunnen zijn.
Succes bij de kaakchirurg en bij de tandarts.
Groetjes Gabrielle
dit snap ik niet... Hoe kom ik daaraan?
Met vriendelijke groet
morgenochtend moet ik naar de kaakhirurg om kiezen te laten trekken. Mijn verloofde gaat gelukkig mee. Ik hoop dat het meevalt met de pijn....
:smt006
Zet um op! Wat goed dat je gaat!! Ik ben ook hartstikke bang, maar het is mij ook gelukt om jaren geleden mijn verstandskiezen te laten trekken. Ik had echt een hele vriendelijke kaakchirurg die alles heel goed uitlegde en mij echt hielp. Ik heb nauwelijks pijn gehad, echt niet.
Terwijl ik heel erg slecht genees. Hou de hand van je verloofde goed vast, vertel dat je bang bent en waar je bang voor bent en ga ervoor. Vergeet vooral niet om jezelf een dikke zoen te (laten) geven dat je gaat! Heel veel succes! :smt023
Traveller :smt006
:smt006 Monique
Ik heb net je verhaal gelezen. Wat goed dat je naar een angsttandarts gaat. Ik ben ook net dootverwezen. In januari ga ik er heen. We zitten dus in het zelfde schuitej zeg maar.
Ik kan je helaas geen tips geven, want ik weet zelf ook nog niet hoe ik het ga doen.
Ik wil je wel succes wensen.
Dus bijdeze: Succes !! GA er voor.
Ik ga het ook proberen en ik zie wel hoe het gaat.
Groetjes Leonie
Hij (de kaakchirurg) heeft links 3 kiezen getrokken, 2 verstandskiezen en 1 gewone. Eerst werd er een foto gemaakt. Toen kreeg ik iets van 6 verdovingsspuiten. Ik vond het heel erg eng,maar werd goed op mijn gemak gesteld. Na de spuiten moest het even intrekken en kon ik even rusten.
Toen begon hij met de verstandskies linksonder. Die was er zo uit.
Toen het restje verstandskies linksboven. Hij moest even goed zoeken,maar ook dat ging prima. Vervolgens een gewone kies linksboven. Daarvoor had hij wel veel kracht nodig, ik voelde niets,maar hoorde het wel kraken.... Maar goed...
Een uurtje later stond ik weer buiten.
Ik heb pijnstillers meegekregen en de verdoving begint nu uit te werken. Nu maar hopen dat het niet al te veel zeer gaat doen en dat het ophoudt met bloeden. al met al viel het reuze mee :)
Heb nog wel een vraagje:
De volgende afspraak is 4 dagen voor we op vakantie gaan naar Gran Canaria. Is het verstandig om deze afspraak te laten staan of om deze te verzetten (in verband met pijn en complicaties).
Voor iedereen die nog moet, heel veel sterkte (het is even doorbijten :smt002 maar het is wel te doen) en denk maar zo, iedereen die naar de kaakchirurg gaat vindt het niet echt leuk.