Al zeker een half jaar loop ik met heel veel pijn in mijn tandvlees onder en in mijn gehemelte. Soms slik ik weken pijnstillers omdat het niet te houden is en soms zeurt het een beetje en is het een tijd weer dragelijk.
Na heel veel moeite heb ik de stap genomen om weer naar de tandarts te gaan. Heb het hele probleem gemaild en uitgelegd aan een nieuwe tandarts overigens. Van het tandvlees en mijn angst (die ontstaan is na het trekken van een verstandskies die zwaar ontstoken was zonder werkende verdoving).
Het stomme is dat ik met informatie naar buiten kwam over 6 gaatjes en 2 verstandskiezen die getrokken moesten worden, maar ik weet niets over mijn tandvlees terwijl dat zo ernstig was dat me het naar de tandarts heeft doen stappen. Door de zenuwen over de informatie van die gaatjes enzo ben ik het vergeten haar nogmaals aan dat tandvlees te herinneren. Wilde graag info over de toestand, de verwachtingen, wat er misschien aan gedaan moet worden etc.
Het enige wat ik weet is dat ik moet stokeren en goed poetsen.
Kan iemand mij hier vertellen wat het mogelijk is. Hoe lang een tandvleesontsteking kan duren (heb teruggetrokken tandvlees onder en boven)? Ik heb geen last meer van bloedingen maar wel veel pijn. Deze pijn zit niet in mijn kiezen of tanden.
Ik heb totaal geen vertrouwen in mijn nieuwe tandarts. Kennen julllie misschien een goede angsttandarts in de buurt van Rotterdam/Dordrecht? I.p.v. meedenken als ik haar wijs op het probleem dat ik niets wijzer ben geworden wordt ze geirriteerd. Zegt vervolgens dat ze expres mijn tandvleesprobleem heeft laten liggen, omdat ze niet weet wat ik aankan.
Maar ze gooit wel allerlei gaatjes en verstandskiezen naar mijn hoofd.
(dit heb ik later telefonisch met haar besproken).
Alvast heel erg bedankt als iemand mij iets wijzer kan maken.
Ik vind heel weinig info over de duur van ontstekingen. Verder vind ik het gek dat als ik een probleem heb met het tandvlees ze het gewoon laat liggen. Wordt het probleem dan niet groter?
Na heel veel moeite heb ik de stap genomen om weer naar de tandarts te gaan. Heb het hele probleem gemaild en uitgelegd aan een nieuwe tandarts overigens. Van het tandvlees en mijn angst (die ontstaan is na het trekken van een verstandskies die zwaar ontstoken was zonder werkende verdoving).
Het stomme is dat ik met informatie naar buiten kwam over 6 gaatjes en 2 verstandskiezen die getrokken moesten worden, maar ik weet niets over mijn tandvlees terwijl dat zo ernstig was dat me het naar de tandarts heeft doen stappen. Door de zenuwen over de informatie van die gaatjes enzo ben ik het vergeten haar nogmaals aan dat tandvlees te herinneren. Wilde graag info over de toestand, de verwachtingen, wat er misschien aan gedaan moet worden etc.
Het enige wat ik weet is dat ik moet stokeren en goed poetsen.
Kan iemand mij hier vertellen wat het mogelijk is. Hoe lang een tandvleesontsteking kan duren (heb teruggetrokken tandvlees onder en boven)? Ik heb geen last meer van bloedingen maar wel veel pijn. Deze pijn zit niet in mijn kiezen of tanden.
Ik heb totaal geen vertrouwen in mijn nieuwe tandarts. Kennen julllie misschien een goede angsttandarts in de buurt van Rotterdam/Dordrecht? I.p.v. meedenken als ik haar wijs op het probleem dat ik niets wijzer ben geworden wordt ze geirriteerd. Zegt vervolgens dat ze expres mijn tandvleesprobleem heeft laten liggen, omdat ze niet weet wat ik aankan.
Maar ze gooit wel allerlei gaatjes en verstandskiezen naar mijn hoofd.
(dit heb ik later telefonisch met haar besproken).
Alvast heel erg bedankt als iemand mij iets wijzer kan maken.
Ik vind heel weinig info over de duur van ontstekingen. Verder vind ik het gek dat als ik een probleem heb met het tandvlees ze het gewoon laat liggen. Wordt het probleem dan niet groter?
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, veel sterkte ermee en als je nog vragen hebt, kun je het laten weten.
:smt006 Geke
De gaatjes waren klein tot normaal. Dat heb ik nog gevraagd.
Ik heb zeker nog een paar vragen:
Hoe lang duurt een ontsteking van het tandvlees gemiddeld?
Gaat een ontsteking met het goed schoonhouden van de mond vanzelf soms over?
Welke behandelingen staan mij te wachten als de pijn niet spontaan verdwijnt?
Alvast bedankt voor het antwoorden.
Groetjes Anneloes
Als de ontsteking niet al te erg is, dan is het na 2 weken echt wel genezen. Zit de ontsteking dieper, dan is het moeilijk te zeggen. Dat hang van erg veel factoren af. Maar waarschijnlijk zijn de klachten na een goede prof. reiniging al snel minder: na een paar dagen.
Heb een Diclofenac genomen. Ben gewoon wakker geworden omdat het niet te harden is. Snap er echt niets van.
Mijn gehemelte voelt ook helemaal dik en gezwollen aan.
Ben zo boos op mijn tandarts, dat ze me zo heeft laten lopen. Loop zelf natuurlijk ook wel door, want het is wel vaker heftig geweest maar dan zakt het ook periodes weer enorm af. Dan hoop en denk ik dat het naar beter tot genezen gaat. Als ze me serieus had genomen, had ik er dus goed begrepen in enkele dagen ervan verlost geweest. Ze hebben notabene een mondhygieniste in dienst als het goed is.
Vind het echt balen dat ik zoweinig vertrouwen in haar heb en me ook niet bij haar thuis voel. Zie het morgen niet zitten haar te bellen. Ben druk op zoek naar iets anders. Weet wel dat het zo niet meer kan.
Heel veel sterkte ermee en laat maar even weten hoe het afgelopen is.
Hartstikke fijn dat je zo meedenkt. Waardeer ik zeer. Heb echt een zetje nodig van iemand.
Ik heb al mijn moed bij elkaar geraakt en ben naar de tandarts geweest. Gelukkig had ik een ander deze keer. Daar voelde ik me wel vertrouwder mee. Helaas is dat niet mijn eigen tandarts.
Er was niet veel bijzonders aan mijn tandvlees te zien tot mijn verbazing terwijl ik ontzettend veel last heb. Het lijkt ook wel of mijn mond in vuur staat. Daarnaast heb ik hele scherpe pijn. Slik me echt suf aan Ibuprofen 600 bruis en Diclofenac. Vind ik toch niet helemaal normaal.
Hij had er twee ideeen over. De pijn komt van de gaatjes die nog niet behandeld zijn. Ben twee jaar niet meer naar de tandarts geweest nadat een zwaar ontstoken verstandskies zonder werkende verdoving is getrokken, de verdoving deed helemaal niets. Daarna heb ik werkelijk nachtmerries ervan gehad. De hele middag heb ik die afdeling op z'n kop gezet. Ben van de narcosekamer gesleept en weer terug.
Het andere idee was dat ik iets van voedingssupplementen slik die deze bijwerking zouden kunnen hebben.
Verder heeft hij een spraymiddel voorgeschreven toch voor een ontsteking.
De gaatjes bleken gek genoeg nu wel redelijk groot te zijn, terwijl me 2 weken geleden was gezegd van niet.
Zou ik daar inderdaad zo'n pijn van kunnen hebben? Pijn die ook in mijn gehemelte gaat zitten??????????????????????
Wat ik niet snap is al die kans dan zo groot is dat hij me niet meteen geboord heeft. Vind het vreselijk maar ik kan toch ook geen nachten wakker liggen hiervan. Baal dat ik hem dat niet voorgesteld heb. Hij vond dat ik maar een keer een afspraak moest maken. Heb hem gezegd dat ik dit heel erg moeilijk vind.
Nu moet ik weer een stap zetten. Ik had liever dat hij me overbluft had.
Toen ik daar was was die pijnstiller lekker in werking en dan laat ik het maar weer gaan. Thuis gekomen had ik zoiets, er had wat moeten gebeuren, dit kan zo niet meer.
Kijk vannacht nog even aan. Lig ik weer wakker dan wil ik snel geholpen worden.
Laat het wel weten hoe het allemaal verlopen is verder.
Groetjes Anneloes
Heel erg veels sterkte ermee en laat maar weten hoe het afgelopen is. Ik hoop ook dat je snel kan stoppen of minderen met de pijnstillers, want teveel en te lang is ook niet goed voor je lichaam.
Bedankt voor je reaktie. Ik heb het probleem aan mijn man uitgelegd. Hij gaat voor die stok acher de deur zorgen. Hij gaat bellen, zodat ik er niet meer onderuit kan als het weer even wat beter gaat.
Die stok heb ik nodig anders loop ik keihard weg.
Hoop dat het dan met die gaatjes verholpen kan worden en dat de verdoving deze keer wel gaat werken (dat is mijn grootste angst).
Ik ben opzich niet bang bij de tandarts, totdat er iets met verdoven moet gebeuren.
Mocht het probleem toch groter zijn dan ga ik het bij een angsttandarts proberen, maar ik hoop er zo uit te komen. De tandarts stelde voor dat ik mijn walkman zou meenemen. Dat ga ik dan zeker doen. Leid misschien een beetje af.
Bedank tot zover!!!!!