tandvlees dat week wordt

Author:
chrisjuh
Posted:
do, 11/17/2005 - 12:42
Hallo,

Had nog een vraagje. Ik ben afgelopen dinsdag dus naar de kaakchirurg geweest voor mijn verstandskiezen. Boven is getrokken en heb ik op zich niet echt last van, maar beneden is gesneden en dat gaat minder goed. Ik heb dus een vrij dikke wang, wat iedereen wel heeft denk ik na zo'n behandeling, maar nu begint de wond en het tandvlees aan de kant van de bang bij de kies ernaast heemaal week te worden. Het is wittig en er laat ook een stuk tandvlees los. Hoe kan ik dit het beste behandelen, aangezien zoiets vaak moet drogen en dat niet gaat in de mond.

Groetjes Christel
Geke

Het moet niet drogen zoals een wond op je arm hoor, dan krijgen namelijk de bacterien waarvan veel in de mond aanwezig zijn vrij spel. Het is belangrijk dat het goed met rust gelaten wordt en het rustig kan genezen. Het is niet erg dat het tandvlees wat week wordt. Als je je echt zorgen maakt kun je het beste misschien contact opnemen met je tandarts. Soms kan het voor de genezing als deze niet helemaal 100% verloopt helpen om de wond te laten uitspoelen met ontsmettend middel. De tandarts kan dan ook voor je beoordelen of er iets mis is.

Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat je dikke wang en de pijn snel verdwenen is. Als je er nog naar laat kijken laat dan maar even weten hoe het afgelopen is.

:smt006 Geke
vr, 11/18/2005 - 09:20 Permalink