gevoelloos na wortelpuntbehandeling

Author:
mijuhi
Posted:
do, 11/17/2005 - 18:53
Na veel pijnklachten etc. is er gisterenochtend een wortelpuntbehandeling gedaan, links onder. De assistente van de kaakchirurg vertelde dat na zo'n 2 tot 3 uur de verdoving eruit zou zijn. Nu - zo'n 36 uur later - heb ik een pijnlijke wond in mijn mond, maar een gevoelloze kin, onderlip (beide tot ongeveer de helft) en stukje van mijn linkerwang. Hoe komt dit en gaat het nog weer weg. Het is nu behoorlijk vervelend.
Geke

Het kan zijn dat de zenuw van de onderkaak geraakt of geirriteerd is door de verdoving of de ingreep. Dat gevoel komt vaak geleidelijk weer terug. Bij de een duurt het langer dan bij de ander. Als je je er echt veel zorgen over maakt of het duurt heel erg lang voordat het gevoel terug komt, kun je het beste contact opnemen met de kaakchirurg. Zij hebben hier vaak ervaring mee en weten precies wat ze bij jou gedaan hebben en wat het probleem kan zijn. Het ligt er soms ook aan hoe dicht de wortel en of de wortelpuntontsteking bij de zenuw in de buurt ligt.

Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat je snel je gevoel weer terug hebt. Laat nog maar even weten hoe het afgelopen is.

:smt006 Geke
vr, 11/18/2005 - 09:24 Permalink
mijuhi

Inmiddels zijn we twee weken verder. De gevoelloosheid is gebleven en gisteren ben ik wegens een heel vieze smaak in mijn mond en een bobbel op de plek van de ingreep teruggeweest bij de kaakchirurg. Hij heeft de hechtingen eruit geknipt (bloedde behoorlijk), vertelde dat ik daar mogelijk wat op reageerde maar het ging hem te ver het een allergie voor hechtdraad te noemen.
De zwelling is zeker niet minder geworden in de afgelopen 24 uur en ik weet het zo langzamerhand niet meer. Echt pijn heb ik niet, maar ook het knippen in mijn tandvlees om de hechtingen te verwijderen voelde ik niet.
wo, 11/30/2005 - 22:36 Permalink