Bij mijn zoontje van 11 is geconstateerd, dat onder de onderste 2 melktanden (in het midden)geen aanleg is voor nieuwe. Komt dit vaker voor? Tevens moet hij als hij klaar is met wisselen, gaan beugelen. Wordt dit nu naar elkaar toe gebeugeld? of moeten er implantaten tussen? En hoelang blijven die melktanden staan, want ze komen wel steeds losser te staan.
Dus, bij de start van de orthodontische behandeling zal meer duidelijk zijn en later is het pas duidelijk wat er meer mogelijk is. Het losser staan van de melktanden is ook wel logisch gezien de toch wat kortere wortel dan een blijvende tand. Hoe lang blijven ze staan? daarvoor moet je iemand met een glazen bol vragen, want dat kan je niet van te voren zeggen. Maar in alle jaren dat ik kinderbekkies zie heb ik me eigenlijk altijd verbaasd over hoe lang ze eigenlijk blijven zitten. En als het nodig is kan je altijd overwegen iets tijdelijks te maken. Zonder tand lopen is soms wel voor korte tijd, maar doorgaans niet voor langere tijd nodig.
Succes met de keuze en laat je niet e veel leiden door 1 optie, only time can and will tell.
Peter
m.vr.gr.
frankadiana