pijn met kauwen met nieuw kuntgebit

Author:
Sylke
Posted:
wo, 11/23/2005 - 12:17
Hoi, ik heb sinds maandag een complete prothese dmv overkappingssysteem. Nu heb ik aan een kant een behoorlijke pijn, volgens mij staat ondergebit scheef in mijn mond en kan gewoon door dit alles niet kauwen. Ik zit nu op vla, pudding en veel koffie. Ben gisteren al geweest om te vijlen en te polijsten en toen ging het weer. Sinds gisterenavond begint het weer. Zou ik nu weer moeten bellen omdat mijn gebit bij gewerkt moet worden of zou het zijn dat mijn kaak daar niet mee wil werken en dat moet slinken door het trekken en het sjorren.
Graag raad.
Sylke

Ben gisteren naar de tandtechnicus geweest en die heeft hier en daar weer wat weggehaald. Alleen gaf de tandarts aan dat aan een kant bij een wond troep eruit kwam nav de extractie. Hoe kan ik dit verbeteren? Gebit zit nu beter maar hoe kan ik het beste beginnen met bv boterham en hoe om te gaan met vlees ed.?? Ik voel me zo'n kluns.....
do, 11/24/2005 - 12:28 Permalink
dj

Zijspoor: pureer een maaltijdsoep ofzo, met een staatmixer kom je al een eind! Met wat je nu eet gaat het uiteidelijk niet goed. Ik maak dit soort dingen ook en vries ze in (maar warm ze op in een pannetje ipv een magentron ivm met nog wat vitamines). Affijn, maakt niet uit hoe, maar zorg ook dat je een beetje aardig eet ?
vr, 11/25/2005 - 01:43 Permalink
Sylke

Dank je DJ. Heb gisteren maaltijdsoep gegeten ONGEPUREERD !!! Ging best goed, maar ik ben heel erg benieuwd naar vlees en de rest. Heb verhalen gelezen dat sommige dingen eten wel weken tot maanden duurt. Wat een vooruitzicht ! Wou met kerst gourmetten, daar ga ik voor. Moet zometeen weer naar de tandarts want een overkapping is volgens mij stuk. Zodra mijn onderprothese eruit komt vlieg ik tegen het plafond. Ik denk dat de overkapping gedeeltelijk weg is en er een zenuw bloot ligt. Dus vannacht met gebit geslapen het ging niet anders. Ik heb toch wel overal pech mee.
vr, 11/25/2005 - 07:50 Permalink