Ik kan de rust nog niet vinden nu mijn verstandskies nog altijd erg veel pijn doet en heb nog een paar vraagjes.
1 Kan mijn overactiviteit van de schildklier het helen van het gat (van de verstandskies) verlangzamen?
2 Ook doet deze wond erg veel pijn, hij steekt en klopt een beetje, is dit wel normaal? Vooral bij slikken doet deze erg veel pijn.
3 Naar mijn gevoel is het gat nog altijd open maar begint het nu langzaam dicht te gaan. Kan daar die stekende en kloppende pijn vandaan komen?
4 Moet ik erg voorzichtig zijn met eten ivm vuil wat in de wond kan komen? Daar ben ik dus heel voorzichtig mee.
De wond is niet gehecht.
Gr Ingrid
1 Kan mijn overactiviteit van de schildklier het helen van het gat (van de verstandskies) verlangzamen?
2 Ook doet deze wond erg veel pijn, hij steekt en klopt een beetje, is dit wel normaal? Vooral bij slikken doet deze erg veel pijn.
3 Naar mijn gevoel is het gat nog altijd open maar begint het nu langzaam dicht te gaan. Kan daar die stekende en kloppende pijn vandaan komen?
4 Moet ik erg voorzichtig zijn met eten ivm vuil wat in de wond kan komen? Daar ben ik dus heel voorzichtig mee.
De wond is niet gehecht.
Gr Ingrid
Hopelijk geneest je wond goed?! Ik denk niet dat je schildklier een rol speelt bij het genezingsproces. In de literatuur is daarover niets te vinden, terwijl er wel andere dingen beschreven zijn over de tandarts in combinatie met hyperthyreoidie. Als je zeker wilt weten kun je ook contact opnemen met de telefoon van de schildklierstichting.
Je pijnklachten na extractie herken ik wel. Steken/kloppen etc. vooral de eerste week, maar daarna werd het telkens minder en uiteindelijk verdween het.
Sterkte en groetjes Gabrielle
overactiviteit schildklier en verstandskies trekken
Het klopt dat er wel iets is van tandarts in combinatie met overactieve schildklier. Hij wilde ook weten dat ik een overacieve schildklier had.
Hij had het er geloof ik over dat die combinatie problemen met het tandvlees kan krijgen en nog wat maar dat weet ik niet precies.
Ik had ook al op verschillende schildkliersites gekeken maar ik kon nergens een antwoord hierop vinden.
De wond gaat naar mijn gevoel heel langzaam dicht, maar hij gaat dicht, dat is het belangrijkste denk ik.
* In welke periode moet het wondje ongeveer gesloten zijn?
De verstandskies is vorige week donderdag getrokken maar nog steeds niet dicht. Maar ik zie wel dat de wond wel bezig is met dicht gaan.
Zie het tandvlees er naar toe groeien.
Gelukkig zijn de pijn klachten dus normaal, dat is fijn om te horen.
Bedankt voor je antwoord, hier had ik veel aan en het maakt me gelijk een stukje rustiger.
Gr Ingrid
Als je via Google zoekt op schildklierforum kom je op de site terecht. Druk op kennis en info en daarna druk je op tandarts. Daar staat een copie van een artikel dat een tandarts aan een patient heeft meegegeven.
Groetjes Gabrielle
Overactieve schildklier en verstandskies trekken
Gr Ingrid