Vorige week maandag heeft mijn tandarts mijn kies geboord en gevuld met een witte vulling. Bij het boren kwam ze erachter dat het gat groter was dan gedacht. Ze heeft toen geboord tot op de zenuw(die bloedde) enhem uiteindelijk gevuld. (ik denk dat het gaat om een directe pulpaoverkapping, van wat ik erover heb opgezocht)
Ze zei erbij dat er een behoorlijke kans was dat dit niet zou lukken.
De eerste twee dagen had ik amper pijn, daarna had ik steeds bij bij kou. Vooral bij het buiten lopen en fietsen (het was natuurlijk ook erg koud) Ik dacht dat dit zou komen door de witte vulling, die er groot is, en die nog krimpt e.d. Ik heb dan ook af en toe een pijnstiller genomen, die goed werken.
Alleen nu werd ik vannacht wakker van de pijn, zonder directe aanleiding, Het ging pas weg met een pijnstiller. Mijn tandarts zegt me vandaag dat ik moet afwachten, dat het te vroeg is voor een wortelkanaalbehandeling.
Ik wil graag weten of er mensen zijn bij wie zulke pijn (wel heftig, maar niet kloppend) uiteindelijk vanzelf is overgegaan. Oftwel: heb ik reden om optimistisch te zijn? kan een zenuw hiervan herstellen?
Ze zei erbij dat er een behoorlijke kans was dat dit niet zou lukken.
De eerste twee dagen had ik amper pijn, daarna had ik steeds bij bij kou. Vooral bij het buiten lopen en fietsen (het was natuurlijk ook erg koud) Ik dacht dat dit zou komen door de witte vulling, die er groot is, en die nog krimpt e.d. Ik heb dan ook af en toe een pijnstiller genomen, die goed werken.
Alleen nu werd ik vannacht wakker van de pijn, zonder directe aanleiding, Het ging pas weg met een pijnstiller. Mijn tandarts zegt me vandaag dat ik moet afwachten, dat het te vroeg is voor een wortelkanaalbehandeling.
Ik wil graag weten of er mensen zijn bij wie zulke pijn (wel heftig, maar niet kloppend) uiteindelijk vanzelf is overgegaan. Oftwel: heb ik reden om optimistisch te zijn? kan een zenuw hiervan herstellen?
En ja dat heeft meestal te maken dat het het een diepe vulling waardoor de zenuwen aangetast worden.
Je kan altijd even wachten en even de zwaardere ibuproven gebruiken.
Anders een foto, wellicht kan de tandarts zien of het foute boel is.
Je moet maar denken, "dan ben ik van de pijn af".