verstandskies naweeen

Author:
Vincent23
Posted:
di, 11/29/2005 - 17:21
Hi

Afgelopen vrijdag is bij mij de verstandskies rechtsonder deruit gehaald door middel van boren snijden en hechten ed.

Alleen nu na 4 dagen heb ik er nog steeds last van ik kan mijn mond nog steeds niet ver opendoen. En voel nog steeds een kloppende stekende pijn. Ook zit er aan de binnenkant van me wanfg een blauw gele plek en een plek die wat roder is. De hectingen zitten er nog wel in .. en af en toe proef ik een klein beetje een bloedsmaak. (heel af en toe) Nu vraag ik me af of het misschien toch ontstoken is omdat ik niet veel verbetering merk de afgelopen dagen.. Ik heb voor de rest geen koorts.. of tennekrommende ppijn.. Het is meer een heel irritant zeurderig gevoel maar ik vraag me af hoe ik dat schoonhoudt daar? Ik heb er geen schoonsmaak spullen voor gekregen. Heb wel een speciaal soort spoelwater wat ik 3 maal daags gebruik .. maar dat komt niet echt bij die wond volgens mij.

Als iemand antwoord heeft op mijn vraag of dit normaal is ? (ben echt ee nnoob op gebied van verstandskiezen)

Thanx

Vincent
carabelli

Bij een chirurgische verwijdering van verstandskiezen zijn de klachten na de behandeling intenser en langduriger (er is immers behoorlijk gesneden in het tandvlees, er is kaakbot weggeboord) dan wanneer de verstandskies er binnen 10 minuten uit gaat zonder snijden/boren.

Bij chirurgische verwijdering zul je gemiddeld wel een week behoorlijk last houden van de operatie (oa. pijn, steken, verminderde kaakopening), echter deze klachten mogen natuurlijk gedurende de tijd niet erger gaan worden, na een week zullen de klachten dan ook af moeten gaan nemen.

Mocht dit niet het geval zijn neem dan contact op met degene die de verstandskies verwijderd heeft.

Met vriendelijke groet
di, 11/29/2005 - 23:53 Permalink
Vincent23

Hi

kan het ook kloppen dat er af en toe nog wat bloed uitkomt? (dit gebeurd vaak na het spelen .. het is wel vrij weinig maar toch..)

De operatie zelf verliep zelf heel snel binnen 5 min was het gepiept denk ik.. Maar misschien is ie iets te enthousiast geweest :)

Mvg

Vincent
wo, 11/30/2005 - 00:02 Permalink
carabelli

Ik weet niet wat je met 'spelen' bedoelt, maar als je bijv een blaasinstrument bespeelt (en dus druk zet in je mondholte) kan het wel zo zijn dat er spanning op de weefsels komt waardoor de wondranden weer los van elkaar getrokken kunnen worden, dit kan idd kleine bloedinkjes veroorzaken. Dit is op zich niet ernstig maar het kan het genezingsproces wel iets vertragen.

Zolang er geen vieze smaak, pusafvloed of steeds meer beperking in de mondopening optreedt zou ik me voorlopig geen zorgen maken.

Met vriendelijke groet
wo, 11/30/2005 - 14:05 Permalink
Vincent23

Hi

dat moest 'spoelen' zijn :)

Vieze smaak is er niet echt a en toe wel maar dat heb ik al een maand ofzo beetje vage smaak.. Maar dat is gekomen nadat ik een keer in het ziekenhuis ben opgenomen. .maar heb toen geen rare medicijnen gekregen alleen een infuss met zoutoplossing volgens mij..

Maar af en toe proef ik dus wel een vieze smaak maar dat is iets van 1x per uur of minder..

Vooral later op de dag en s'avonds worden de klachten erger.. een soort van drukkend gevoel in me wang..

Grtz

Vincent
wo, 11/30/2005 - 18:02 Permalink
Vincent23

Om eventjes de stand van zaken up to date te houden.. :)

Geen pijnstillers meer nodig eigenlijk .. alleen nieuwe verandering .. nadat mijn wang een mooie gele kleur had gekregen gister .. is nu de rest van me hals ook vrolijk gaan meedoen.. dus het ziet er nu aardig kleuurrijk uit..

De wond zelf doet volgens mij ook geen pijn meer.. tenminste ik voel der niks van als ik er met de tandenborstel overheen ga.. Het zit volgens mij toch echt in de kaak en wang.. aan de bovenkant of in het midden van me kaak zit ook nog een diep blauwe/paarse/gele vlek die heel langzaam weggaat dus ik denk dat die de klachten veroorzaakt.. wist niet dat het zo lang kon duren voordat die plek weggaat.

Grtz

Vincent
do, 12/01/2005 - 14:43 Permalink
Vincent23

Heb nu weer iets nieuws .. de zwelling van de kaak is weer terug .. als ik in me mond kijk kan ik geen rare plekken ontdekken op me tandvlees of wang.. Ook heb ik geen last van een vieze smaak in me mond .. iemand een idee wat dit kan zijn?

Het is vanochtend begonnen en toen zeer snel verergerd.. :S

Grtz

Vincent
do, 01/12/2006 - 00:46 Permalink
Vincent23

Inmiddels bij tandarts geweest het is zeker weten een ontsteking maar in welke kies die nou zit dat is nog niet helemaal zeker .. aangezien de kies nog niet helemaal dood is .. maar half dood .. en me wang is inmiddels zo gezwollen dat er geen verdoving meer bijpast :S
do, 01/12/2006 - 22:44 Permalink