Ik lees op diverse websites niet zo'n bemoedigende artikelen over apex resectie. zie o.a. http://www.nvbt.nl
Nou is mijn vraag: in de kies waar de apex moet gebeuren zitten geamputeerde zenuwen. d.w.z. dat de wortelkanalen afgesloten zijn door die dode zenuw die "versteent" is.De tandarts krijgt deze kanalen niet meer open. Heeft het dan wel zin om die apex te doen???Volgens bovengenoemd artikel begint dan pas echt de ellende.De ontsteking zit er al een jaar of 5..Heb er alleen last van als ik verkouden ben, mijn tandarts kon nooit duidelijk uitsluitsel geven of het aan de kies lag.Wat gebeurt er als ik er niets aan laat doen??
Alvast bedankt voor evt. reacties
Nou is mijn vraag: in de kies waar de apex moet gebeuren zitten geamputeerde zenuwen. d.w.z. dat de wortelkanalen afgesloten zijn door die dode zenuw die "versteent" is.De tandarts krijgt deze kanalen niet meer open. Heeft het dan wel zin om die apex te doen???Volgens bovengenoemd artikel begint dan pas echt de ellende.De ontsteking zit er al een jaar of 5..Heb er alleen last van als ik verkouden ben, mijn tandarts kon nooit duidelijk uitsluitsel geven of het aan de kies lag.Wat gebeurt er als ik er niets aan laat doen??
Alvast bedankt voor evt. reacties
Bij het niet zelf kunnen opruimen van ontstekngsweefsel, een cyste of een afgekapseld abces kan een AR wel een oplossing bieden. Je mag het ook niet als vervaging van een wortelkanaalbehandeling zien.
dus de indicatie is misschien wel belangrijker dan ooit tevoren
Wat kan er gebeuren als ik geen apex laat doen???De ontsteking zit er al geruime tijd, heb geen pijn, kan gewoon eten..