Na 5 maanden met vreselijke pijn te hebben gelopen door 4 porseleinen facings heb ik nu eindelijk nieuwe composiet facings die veel kleiner zijn en veel vlakker.Door de porseleinen facings waren mijn 4 tanden overbelast waardoor de zenuwen afstierven met als gevolg dat ik overspannen werd van de pijn en onbegrip van mijn ( oude ) tandarts die mijn klachten maar niet wilde begrijpen !
Heb toen een nieuwe tandarts gevonden die meteen zag wat het probleem was en na 5 zenuwbehandelingen zijn ze er nu eindelijk af :lol:
Maar na 5 maanden pijn weet ik zowat niet meer hoe" gewone" tanden aanvoelen .Ze zitten er nu 10 dagen op en zijn nog wel wat gevoelig alleen 1 tand geeft steeds een beetje kloppend maar niet pijnlijk gevoel .
Zou dit gewoon nog moeten wennen want na 5 maanden spanning en druk op mijn tanden zal de pijn etc. toch niet gelijk over zijn ???
Er was al wel een zenuwbehandeling gedaan aan die tand daar de zenuw al afgestorven was.
Heb toen een nieuwe tandarts gevonden die meteen zag wat het probleem was en na 5 zenuwbehandelingen zijn ze er nu eindelijk af :lol:
Maar na 5 maanden pijn weet ik zowat niet meer hoe" gewone" tanden aanvoelen .Ze zitten er nu 10 dagen op en zijn nog wel wat gevoelig alleen 1 tand geeft steeds een beetje kloppend maar niet pijnlijk gevoel .
Zou dit gewoon nog moeten wennen want na 5 maanden spanning en druk op mijn tanden zal de pijn etc. toch niet gelijk over zijn ???
Er was al wel een zenuwbehandeling gedaan aan die tand daar de zenuw al afgestorven was.
Ik snap alleen niet door welk mechanisme facings tot avitale elementen zouden kunnen leiden (ja, niet goed aansluiten=>caries=>pulpitis maar dat lijkt hier niet aan de hand).
hoe bedoel je