Ik heb gevoelige tanden. Ik ging op zelfonderzoek uit om te zien welke van mijn tanden me het meest last bezorgen. Ik nam daartoe een natgemaakt wattestokje dat ik had bevroren in diepvries. Dit ijskoude wattestokje hield ik tegen mijn tanden juist tegen tandvleesrand. Bij de meeste tanden deed dit redelijk wat pijn. Bij één tand deed dit heel veel pijn. Ik had nu graag geweten of dit normaal is. Is er nu iets ernstigs mis met die ene tand die heel veel pijn deed na aanraking bevroren wattestokje. Zou die zenuw ontstoken zijn?
Misschien maak ik me overdreven zorgen?
Groejes,
Luckyone
Misschien maak ik me overdreven zorgen?
Groejes,
Luckyone
Ik begrijp je zorgen wel, maar probeer ook wat te relativeren. Het zou ook 'gewoon' van een blootliggende tandhals kunnen zijn. Als ik een ijsje eet, dan heb ik daar ook weleens last van, dus met direct contact met een bevroren wattenstaafje kan ik me wel voorstellen dat je dat voelt.
Je kunt natuurlijk proberen of poetsen met een tandpasta voor gevoelige tanden (bijv. Sensodyne) helpt. Ook kun je 's avonds na het poetsen een beetje op je tand langs de rand met het tandvlees smeren, zodat het nog beter kan inwerken.
:smt006 Monique
ongerust
Ik zal het bij een volgende gelegenheid eens vragen aan mijn tandarts.
Groetjes,