Spleetje22 asks for help!!!

Author:
spleetje22
Posted:
di, 10/18/2005 - 16:57
Hallo internet tandarts,

Zoals velen hiervoor heb ik een probleem:

Al mijn kiezen en tanden staan bijna perfect op elkaar. Mijn beet voelt in elk geval goed aan. het probleem ligt alleen in mijn bovenste voortanden. Daar zitten namelijk wat ruimten in.

Met een beugel zouden volgens mij de tanden wel naar elkaar getrokken kunnen worden, maar dan zouden ze scheef staan.
Ik zou bijvoorbeeld ook voor de cement kunnen gaan, maar dan zouden mijn tanden onnatuurlijk breed worden en dat vind ikzelf geen goed idee....zijn er andere oplossingen? Zoals bij een kaakchirurg de tanden eruit laten halen en doormiddel van nieuwe wortelkanalen de tanden terug kunnen zetten ? Ik zou uiteindelijk aan de zijkanten wat ruimte kunnen overhouden, maar misschien zou dat wel ingevuld kunnen worden met dat cement...daar merk je namelijk niet of een tand te breed is of niet?
Is het mogelijk wat ik net aanvoerde en zo ja hoeveel geld kan mijn uitzonderlijke idee kunnen kosten? Als dit allemaal niet klopt, hebt u dan een ander idee?

Ik snap natuurlijk dat voor iedere persoon een andere oplossing bestaat, mijn tandarts noemden mijn probleem in een engelse term, maar zei daarvan eerst de afkorting. AMS ofzo...:S:S.

Ik hoop dat u hier iets mee kan..

grtjes

Spleetje22
de digitale tandarts

Mogelijk heb je deze discussie al gelezen: http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=2401&highlight=spleetje

De oplossing die jij aanhaalt, namelijk het chirurgisch verplaatsen van gebitselementen is op deze wijze niet mogelijk en zeker ook niet aan te raden.

Weet je zeker dat de gebitselementen te breed worden als je het spleetje opvult? Is het niet mogelijk om zodanig te schuiven met behulp van orthodontie dat het ruimteoverschot wordt verplaatst naar achteren, mogelijk dat dit wel een lange orthodontische behandeling vergt, eventueel zelfs gecombineerd met mini-implants.

Al met al zou ik eerst deze wegen goed onderzoeken, of misschien ook overwegen om de situatie zo te laten.

Succes!

PS mogelijk bedoelde je tandarts met de term een discrepantie (niet overeenstemmen) van de breedte van je tanden en de breedte van de kaak (bijv. ruimtetekort of overschot)
di, 10/18/2005 - 17:20 Permalink
moi

hallo,

ik heb zelf ook een spleet aan de bovenkant maar dat komt omdat ik van de 4 snijtanden aan de bovenkant 1 mis (al sinds me geboorte) vandaar dat ik ook een spleet heb best breed. :(

dus ik denk niet dat ik een beugel ga moeten nemen want een beugel zorgt ervoor dat alles bijelkaar trekt maar dan heb ik 3 snijtanden :-? :-? en daar waar de 4de hoort een hoektand :-? of heb ik dat verkeerd?

maar wat ik wil nou weten welk oplossing bij deze probleempje hoort...

groetjes,

moi
vr, 11/25/2005 - 18:03 Permalink
de digitale tandarts

Met een beugel kan je ook alles op zijn plek zetten en ruimte maken op de plek waar de snijtand mist, zodat op deze plek een brug of een implantaat geplaatst kan worden.
wo, 12/07/2005 - 09:09 Permalink
ZzZ

dus je krijgt alleen aann de boven kant een beugel?? (want aan de onderkant zit alles goed en recht)

en hoeveel gaat zoiets intotaal kosten dan??
do, 05/11/2006 - 10:14 Permalink