Hoi, na het trekken van een kies 3 maanden geleden is er iets achtergebleven. Het is een keurig recht streepje op de foto dus de tandarts denkt aan een stukje vijl of iets dergelijks van een vroegere wkb. Nu is mijn vraag, ik heb er niet echt veel last van. Is soms gevoelig zeker in een periode dat ik het erg druk heb. Moet ik dit nu laten verwijderen door de kaakchirurg of kan ik het gewoon laten zitten. Als ik het laat zitten heeft dit dan gevolgen voor mijn gezondheid of de rest van mijn gebit ???? Bot aan die kant heeft al veel te lijden gehad, oa. apex resectie en extractie dus zit er eigenlijk niet op te wachten dat het weer beschadigd wordt. Wat is wijsheid ???Help, alle reakties zijn welkom
Groetjes joshua
Groetjes joshua
Heel veel sterkte ermee en mochten er nog onduidelijkheden zijn kun je het altijd laten weten.
:smt006 Geke
Je moet in elk geval vervolgen wat er gebeurt.
NB, nu ben je misschien ook sneller genezen van de ingreep terwijl als het probleem zich op latere leeftijd voor doet je mogelijk er langer over doet weer helemaal op en top te zijn na de ingreep. Nog afgezien of je gezondheid op latere leeftijd niet wordt ondersteund door medicijngebruik die een ingreep kunnen bemoeilijken.
dus........liever nu dan strax, maar je hebt nu wel inzicht in je eigen regie
Peter
Peter
dat is al niet helemaal de lading die wordt gedekt want niemand weet wat het is. jij en je tandarts allebei niet
dus je vraagt eigenlijk naar iemand met ervaring met iets dat je uiteindelijk niet weet wat het is. dat kan niet
en dan geef ik uitleg over hoe je dat zou moeten aanpakken, kunnen aanpakken en blijkbaar wil je wat anders horen. maar als je niet weet wat het is moet je toch kijken wat er gebeurt met dat "corpus aliena" of in het nederlands: het vreemd lichaam.
ontkennen dat het er is kan niet want je hebt iets gezien.
"geen klachten nu" betekent niet zonder meer "geen klachten later"
overigens ik heb er weldegelijk ervaring mee, tis mijn dagelijks werk, alleen zet ik het er niet met zoveel woorden bij.
Blijft mijns inziens de conclusie: of je gaat op zoek naar wat het is ook aheb je geen last, of je stelt een regelmatige controletermijn in waarbij naar sporen van het ontstaan van een pathologie wordt geregeld op een duidelijk tijdsinterval. 3-5 jaar afhankelijk van de te verwachten problemen is dan heel normaal.
en ja, die toon........noem het haags vriendelijk, noem het bot. Maar ik zit hier niet om vrienden te maken maar om tussen de bedrijven door af en toe een beetje helpdesk te spelen.
En dan moet je in de aankomende tijd dus voor jezelf uitmaken of je op zoek gaat, alleen rontgenologisch vervolgt of net doet of het probleem er niet is. En met name dat laatste is niet de slimste route maar wordt dikwijls bewandeld om redenen die te maken hebben met angst voor de behandeling. best begrijpelijk en zeer menselijk maar niet echt de slimste keuze.
succes
Peter
Ik ben wel benieuwd wat die kaakchirurg voor voorstel heeft. Met name voor mijn nachtrust zou het goed zijn als je dat hier nog eens kan droppen.
:smt002
Peter
Groetjes joshua
zzzzzzzzzzzz
:smt004