implantaat

Author:
miss-s
Posted:
vr, 12/09/2005 - 16:45
hoe oud moet je zijn om in aanmerking te komen voor een implantaat , ik loop namelijk minimaal al 5 jaar met een missende voortand . Ik draag sinds vorigjaar een beugel maar die kan er binnenkort wel uit en ik ben bang dat ik dan nog een paar maanden moet wachten totdat ik geholpen kan worden hiermee .

En wat is trouwens de beste optie voor een missende voortand ? ik heb gehoord van een brug maar die wil ik niet omdat je dan je andere tanden moet beschadigen .
de digitale tandarts

Een implantaat kan je nemen als de kaken uitgegroeid zijn, dit is bij meisjes wat eerder dan bij jongens, maar ook per individu verschillend.

Behalve de groei van de kaken is ook de stand van de voortanden in de bovenkaak en onderkaak ten opzichte van elkaar van belang, als deze een stabiel contact maken dan is er minder verandering te verwachten en een implantaat eerder te plaatsen.

Globaal gezegd meisjes: 17-20 jaar en jongens 19-23 jaar, maar variatie is mogelijk, dus overleg met je orthodontist wanneer hij/zij denkt dat de kaken uitgegroeid zijn.
vr, 12/09/2005 - 17:24 Permalink