Apex Resectie en naar 7 dagen nog steeds zwelling?

Author:
AlexAldi
Posted:
za, 12/10/2005 - 12:31
Hallo. Ik hoop via deze weg advies te krijgen over mijn hudige situatie. ik heb 7 dagen geleden een Apex resectie in de onderkaak voor een kies gehad.
Na een twee dagen begon de zwelling iets af te nemen, maar toen begon er uit de wond vocht te lopen...doozichtig en niet lekker ruikend. Op advies van de Amalia Kliniek waar de operatie onder narcose (ik ben een echte bangerd !) had plaats gevonden ben ik begonnen met antibiotika en waterstof peroxide om te spoelen. Nou heb ik geeb wondvocht meer, maar de zwelling (tafeltennisballetje) word niet kleiner en als mijn pijnstiller om de 4-5 uur uitgewerkt zijn dan doet de zwelling zeer en ook het praten blijft pijnlijk.

Is dit normaal, of is er misschien een nieuwe ontsteking ontstaan? Is een zwelling van een week niet erg lang? Ik las dat na twee a drie dagen de zwelling zou moeten afnemen... Omdat de Amalia Kliniek dicht is probeer ik via deze weg meer info te krijgen, bij voor baat hartelijk dank voor elk advies, Alex :(
Moon

Beste Alex,

Ik ben dan wel geen tandarts, maar het klinkt niet echt goed. Heeft de amalia kliniek geen spoeddienst/weeekenddienst?
za, 12/10/2005 - 18:34 Permalink
AlexAldi

:P
Nou, hoe kun je binnen een dag zo van pijn gaan veranderen. Tegen de middag dacht ik nog ik red dit niet dit week-end en nu ben ik volledig pijn-vrij. Omdat ik het niet mooijer kan omschrijven: Ik voelde opeens vocht in mijn mond lopen en het lijkt een abces in mijn wang gezeten te hebben(dus niet alleen een zwelling), die zich waarschinlijk tijdens de ingreep heeft opgebouwd.
Na een berg aan niet lekker ruikende vloeistof is mijn wang heelemaal vlak en heb ik geen pijn meer.
Ik heb een tandartspost gebeld en ze gaan ervan uit dat als de abces zich niet weer vult vannacht, dan zou ik wel eens met een blauw oog hiervan vanaf gekomen kunnen zijn.
Verder gaf ze mij het strenge advies geen asperines meer te gebruiken, maar alleen paracetamol. Ik blijf de kuur met de peneciline nog af maken en als alles goed is verlopen, dan geef ik jullie nog ervan bericht.

Alex
za, 12/10/2005 - 22:01 Permalink