restant wortel verwijderen kaakchirurg

Author:
joshua2
Posted:
vr, 12/02/2005 - 15:57
Hoi, ongeveer 3 maanden geleden is er een kies getrokken wat nogal moeizaam ging. Bleef toch vage klachten houden ook aan daarnaast gelegen kroon. Nu bleek vanochtend op foto dat er nog iets is achtergebleven en dat dit verwijderd moet worden door de kaakchirurg. Help !!! Heb 2 x een apexresectie gehad , van behandeling op zich niets gemerkt maar daarna vreselijke napijn gehad. Is deze behandeling vergelijkbaar of niet. Volgens de tandarts is dit een stuk makkelijker omdat de chirurg op de foto precies te zien is waar het restant zich precies bevindt. Herkent iemand dit.
groetjes joshua2
Geke

Ik verwacht zo dat deze ingreep minder ingrijpend is als een apexresectie, want dan moet de hele wortel van een tand of kies aan de onderkant afgeslepen en dichtgevuld worden. Nu moet het een klein beetje open gemaakt worden en het restje eruit gehaald worden. Verder hoeft het niet zo te zijn dat als je vorige keer veel napijn hebt gehad, dat deze keer ook het geval zal zijn. Het is belangrijk om gewoon pijnstillers die je voorgeschreven krijgt in te nemen en niet alleen op het moment dat je pijn krijgt, maar regelmatig een keer in de zoveel uur (wat in de gebruiksaanwijzing staat). Voor ibuprofen is dit meestal om de 8 uur. Als het zo goed verdeeld wordt, is de werking vaak ook veel beter dan wanneer je pas neemt op het moment dat je pijn krijgt. Verder kan het zijn dat de doorbloeding in je bot iets minder is dan normaal, waardoor de genezing wat vertraagd kan zijn, je zou aan je kaakchirurg kunnen vragen of dat bij jou het geval was. Maar je er maar niet teveel zorgen over, het is goed als dat probleempje bij jou weggehaald wordt.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het altijd laten weten.

:smt006 Geke
zo, 12/11/2005 - 18:04 Permalink
joshua2

Hoi prondel, ik merk dat ik er nog aan moet werken om jou beeld van mij ten goede te keren. Ik had verleden week een 2 tal topics tegelijktertijd op deze site gezet. Dus ik ga echt pas as donderdagavond naar de kaakchirurg en zal echt, zoals beloofd, zijn ervaringen met jou delen oke.
Groetjes joshua
di, 12/13/2005 - 14:57 Permalink
joshua2

Gelukkig !!!!!. Verwacht natuurlijk wel dat je solidair bent en dus komende nacht ook wakker ligt van de toch wel aanwezige zenuwen !!!
Groetjes joshua
wo, 12/14/2005 - 11:08 Permalink