Hallo,
Kan iemand mij vertellen hoe ik kan stoppen met knarsetanden? Mijn vriend ligt er nachten wakker van en dit lijdt tot de nodige spanningen. Zelf weet ik dat het erger is als ik ergens mee zit dus als er spanningen zijn, maar vind het erg vervelend er wil er absoluut iets aan doen!
Wie kan mij/ons helpen???
Alvast bedankt!
Groeten Marionnetje :lol: :roll:
Kan iemand mij vertellen hoe ik kan stoppen met knarsetanden? Mijn vriend ligt er nachten wakker van en dit lijdt tot de nodige spanningen. Zelf weet ik dat het erger is als ik ergens mee zit dus als er spanningen zijn, maar vind het erg vervelend er wil er absoluut iets aan doen!
Wie kan mij/ons helpen???
Alvast bedankt!
Groeten Marionnetje :lol: :roll:
Wat Maja al zegt: soms helpt als je je er bewust van bent. Overdag kan dat prima werken, maar of het 's nachts ook werkt???
Verder: een 'bitje' (ook wel splint of opbeetplaat genoemd) is een mogelijkheid. Het beschermt in ieder geval je gebit tegen schade door knarsen of klemmen, maar of het ook helpt om van de geluidsoverlast af te komen betwijfel ik eigenlijk. Ik knars zelf wel minder sinds ik een splint heb, maar je moet er geen wonderen van verwachten dat het meteen helemaal over is.
Verder is er op het forum weleens iets geschreven over fysiotherapie bij knarsen/klemmen is in deze topic.
Verder wil ik je adviseren om ook de zoekfunctie van het forum eens te gebruiken met termen als knarsen, klemmen, splint, etc. Het is een onderwerp waar best al veel over geschreven is!
:smt006 Monique