Nu heb ik in 4 jaar tijd al m'n 10e V60 vulling gehad en m'n ziekenfonds (Menzis, voorheen Geové) vergoedt dit allemaal niet (niet AV en niet TV).
Het gaat of om een cementbodem carries profunda van een kleine 30 euro danwel een indirecte pulpa overkapping van een kleine 15 euro.
Geen grote bedragen maar op deze manier kan ik beter mijn TV verzekering opzeggen en gaan sparen.
Kan ik mijn tandarts in het vervolg hier ook een alternatief voor laten doen die wel vergoed wordt?
Het gaat of om een cementbodem carries profunda van een kleine 30 euro danwel een indirecte pulpa overkapping van een kleine 15 euro.
Geen grote bedragen maar op deze manier kan ik beter mijn TV verzekering opzeggen en gaan sparen.
Kan ik mijn tandarts in het vervolg hier ook een alternatief voor laten doen die wel vergoed wordt?
Zij vinden het ook wel een beetje vreemd dat ik al zo vaak die V60 heb gehad, want in principe worden alle vullingen gewoon vergoed.
Volgens hen is het (heel) misschien mogelijk dat mijn tandarts nog steeds een oude code gebruikt voor een behandeling die misschien al nieuwe opvolgers heeft gekregen en ook, volledig legaal dus, een andere V-code mag krijgen.
Is dit mogelijk en zal ik mijn tandarts hier eens voorzichtig op aanspreken?
Er zijn ook verzekeringen die de V80 bv uitsluiten, ook dit is een normale veel gebruikte code, waar ook geen alternatief voor is.
Kijk ook de tarievenlijst er eens op na...