Hechtgaas is vroegtijdig los, wat moet ik doen?

Author:
piet76er
Posted:
za, 12/10/2005 - 01:05
Na het trekken van 2 verstandskiezen had ik een ontsteking met een abces. Die is vandaag ingesneden en er is een hechtgaasje in geplaatst. Het voelt allemaal al een stuk prettiger, alhoewel de antibiotica flink tekeer gaat. Het ziekenhuis is dit weekend gesloten en ik ga zondag op vakantie. Het gaasje ligt er nu al uit!!! Wat moet ik hiermee doen? Gaat de wond nu dicht en geeft dit risico's voor de bestrijding van de infectie? (E.e.a. is nog wel een beetje opgezwollen, dus er zit vast nog wat vocht in) Wat moet ik doen.....? Alvast bedankt! Pieter
Geke

Je geeft aan dat het al een stuk beter voelt, was het hechtgaasje iets wat de kaakchirurg er er in had gestopt om het open te houden of was het alleen bedoeld voor de genezing?? Als de oorzaak van het abces verdwenen is, de ontsteking door het trekken van de verstandskiezen en het nog extra met antibiotica bestreden wordt, neem ik aan dat het nu niet zoveel kwaad meer kan. Het is belangrijk om ook de wonden in je mond die eventueel nog infectie kunnen veroorzaken goed schoon te houden, door je gebit goed schoon te houden (poetsen + flossen/stokeren/rageren) en je kunt eventueel omdat je op de plaatsen van de getrokken kiezen nog niet goed kunt poetsen een antibacterieel spoelmiddel erbij gebruiken. Ik weet niet of je dat ook voorgeschreven hebt gekregen, want soms wordt er chloorhexidine voorgeschreven. Maar andere antibacteriele spoelmiddelen van de drogist kunnen ook wel wat effectief zijn. Het is in ieder geval erg belangrijk om ook de wonden goed schoon te houden om infectie te voorkomen.

Heel veel sterkte ermee en laat nog maar even weten hoe het afgelopen is.

:smt006 Geke
wo, 12/14/2005 - 11:29 Permalink