hallo,ik heb verleden week maandag bij de tandarts een voor behandeling gehad voor een brug,dus nu twee noodkronen op de kiesen die mij een vreselijke na pijn geven alles geprobeerd te onderdrukken met pijnstillers dat gaat maar die werken steeds korter,bij een weekend tandarts geweest en die heeft een laagje op de bovenkant bij mijn tandvlees gesmeert met een soort vullig waardoor ik geen last heb meer van koude of warme dranken maar ik blijf een kloppend gevoel houden ik weet ondertussen niet eens meer welke kies het nou is omdat het hele gedeelte pijn doet ook de zijkant van wang hoofd en boven mijn oor!
(sorry voor mijn spelling trouwens kan niet meer goed fcutioneren van de pijn en typ maar door)aankomende donderdag word de brug geplaatst nu mijn vraag morgen naar de tandarts of afwachten tot donderdag?
op de foto bij de weekend arts was niks te vinden dus waarschijnlijk toch een fikse na pijn (waar ben ik aan begonnen) nou ik wacht met smacht op een reactie groetjes dorothy
(sorry voor mijn spelling trouwens kan niet meer goed fcutioneren van de pijn en typ maar door)aankomende donderdag word de brug geplaatst nu mijn vraag morgen naar de tandarts of afwachten tot donderdag?
op de foto bij de weekend arts was niks te vinden dus waarschijnlijk toch een fikse na pijn (waar ben ik aan begonnen) nou ik wacht met smacht op een reactie groetjes dorothy
Heel veel sterkte ermee en laat nog maar even weten hoe het afgelopen is. Voor ons is het moeilijk om dit soort klachten te beoordelen.
:smt006 Geke
ik heb een gevoel of mijn hoofd in de zweer staat het is nu 6uur in de ochtend zo`n beetje en ik kan niet wachten tot 8uur om de tandarts te bellen heb twee nacht diensten voor de boeg die ik moet draaien vanwege ziekte en vakantie verlof van andere collega`s en baas dus ik moet.. ik trek dit niet meer,ik hoop dat de tandarts een oplossing vind voor dit want dit is niet te trekken,ik loop gewoon te janken van de pijn..
als ik straks geholpen ben dan geef ik daar wel even reactie o'p
groetjes
dorothy
hier ben ik weer
ik kreeg ook geen antibioticum mee want ik heb niks volgens hem,nou uit ervaring weet ik dat als je een kloppende vreselijke pijn hebt die effe verlicht door koud water dat er een goede onsteking zit,morgen bij mijn huisarts huilen voor antibioticum heb ik wel eerder ook gekregen van haar voor mijn onstoken tand jaren geleden.
inmiddels ga ik mijn tandarts verdenken van laat maar lekker erg worden onder die brug dan kan ik lekker een wkb doen a ongeveer 300 euro,de kies was ook niet te verdoven ik heb constant bij verdoving gekregen en 21 zakjes ibruf 600 dus hij denkt wel dat ik pijn heb,maar hij zegt dat de pijn nu snel weg zal gaan,nou ik werd er net wakker van tot in mijn haarwortles doet het pijn!!!
dus toch maar weer een ibruf 600 genomen en dan voel je het weg ebben heerlijk.maar ja morgen om 8 uur hang ik aan de phone bij me huisarts slaap al 5 nachten niet,en moet zaterdag weer werken van 5 tot 5uur snachts en geloof me ik ben niet de vrolijkste achter de bar met zo`n pijn in me mond,ik meld me weer als ik morgen de antibioticum heb gekregen en die zou toch binnen 2 dagen moeten aanslaan we zullen zien???!!!!!
groetjes dorothy
Als je toch zo'n pijn hebt, moet er toch wel haast iets aan de hand zijn.
Hij ontkent gewoon dat jij pijn hebt en neemt je dus niet serieus.
Ik ben overigens benieuwd of je huisarts je een antibioticum geeft. Het lijkt me niet zo'n goed plan dat de ha op de stoel van de ta gaat zitten.
Laat ff weten hoe het is afgelopen.
Groetjes,
Joke
Maar misschien denkt je tandarts dat de zenuw nog niet ontstoken is, maar alleen 'maar' geïrriteerd door het afslijpen voor de brug. In dat geval zou de zenuw zich mogelijk nog kunnen herstellen en in dat geval zou het natuurlijk zonde zijn als er 'voor niets' een wkb is gedaan. Ontstekingen zijn ovrigens (zolang de ontsteking nog in de tand/kies zit) meestal ook niet te zien op foto's.
:smt006 Monique
kiespijn
Als de pijn weg is ben ik altijd blij dat ik mijn tanden nog heb. Zelf probeer ik in zo'n situatie het filosofisch te bezien (terwijl ik gek wordt van de pijn en het slaapgebrek): het leven is vol contrasten. Zonder dieptepunten geen hoogtepunten.
Groeten van een ervaringsdeskundige :smt006 en sterkte ermee.
ik heb even een andwoord heb van de huisarts wel antibioticum gehad,ik had zo`n pijn zelf in mijn haarwortels en niks hielp meer,heb bloed aflaten nemen en daar bleek uit dat ik een onsteking in mijn lijf heb amoxiciline/clavulaanzuur gehad.mijn huisarts gaf daar ook diclofenac zetpillen bij en de pijn is dan te harden,moet woendag weer bij de tandarts komen.
in de betreffende tand is al een wkb gedaan en hoort dus dood te zijn maar de wortel punt is onstoken daarom werd de kroon (voor mijn brug) dus mijn hoektand al tijdelijk geplaatst.toen hij de twee pijl kiesen daar naast had geslepen voor de brug begon de ellende,ik denk dat toen de irritatie aan de wortel te veel is geworden,maar hij wou geen foto nemen want daar zou niks op te zien zijn volgens hem gewoon kwestie van napijn zei hij,nou die hoektand die klopt als de pest en ik wordt er gek van dus woensdag moet hij toch maar die foto nemen hoor iets zit daar niet goed
en anders weet ik het ook niet meer hopen dat de atibiotica gaat aanslaan en dan maar aan de tandarts vertellen dat er dus wel een onsteking zit in mijn bloed en dat voor der rest alles goed was dus het aan mijn tand moet liggen(door bloedafname ontdekt)
jullie horen mij dus woesdag wel
groetjes dorothy