Genezing na trekken verstandkies

Author:
kika
Posted:
ma, 12/12/2005 - 00:08
hoi,

zaterdag 3 dec. heb ik mijn linkeronder verstadskies laten verwijderen door de kaakchirurg. ik heb zelf oplossende hechtingen gekregen, alleen die zijn nu na 8 dagen nog niet opgelost. ook heb ik pijn aan de kies die voor de verstandskies staat en aan de hoekrand van de zelfde kaak. is dat normaal/.? de wond is dicht, heeft geen ontsteking. maar nu 8 dagen later heb iknog steeds pijnstillers nodig. hoe lang duurt de genezing normaal? ik ben 26 jaar. de pijn trekt nu soms door naar mijn oor en mijn linkerslaap. kun je mij adviseren? de behandeling heeft 45 minuten geduurd. er moest wat geboord worden in het bot.
dank,
kika,
minique

Hoi Kika,

Zeker als het verwijderen van de verstandskies nogal lastig ging, kan je een tijdje behoorlijk wat napijn hebben. Ook de kies ervoor kan behoorlijk gevoelig zijn. Er is nogal wat gebeurd en dat heeft tijd nodig om te genezen.
Hechtingen lossen na ongeveer een week vanzelf op, maar dat kan ook best een paar dagen langer duren hoor.
Probeer je niet al te veel zorgen te maken en probeer er rustig onder te blijven. Ik weet het: heel gemakkelijk gezegd, maar o zo moeilijk gedaan...

:smt006 Monique
ma, 12/12/2005 - 09:44 Permalink
kika

Bedankt voor het advies :)
Ik zal poberen vooruit te kijken.....ik had er niet op gerekend dat het zoveel pijn zou doen, vooral omdat ik de eerste paar dagen weinig tot geen pijn had.... Maar ik houd de moed!!

Kika, :smt006
ma, 12/12/2005 - 14:19 Permalink
kika

Nou,

Nu 12 dagen na de operatie lijkt de pijn niet te verminderen.!!! De kies voor de verstandskies die getrokken is en de hoektand van de zelfde kaak doen erg veel pijn. Ik gebruik nog steeds de post-operatieve pijnstillers. Ik denk dat een bezoekje aan de tandarts nu wel noodzalijk is? Wie heeft meer advies? Of moet ik het langer aankijken??

Gr, Kika, :smt006
vr, 12/16/2005 - 00:20 Permalink
minique

Als je nog zoveel last hebt, zou ik inderdaad even bellen met de tandarts of de kaakchirurg en het melden.
Al is het alleen maar voor je eigen geruststelling!

Succes en laat je horen hoe het is gegaan?

:smt006 Monique
vr, 12/16/2005 - 11:32 Permalink
kika

ik ben net terug van de tandarts. Volgens hem is de zenuw een paar keer geraakt tijdens het trekken van de verstandskies, wat een beetje onvermijdelijk was, omdat de verstandskies tegen de zenuw aan lag. de plek is ook nog een beetje opgezwollen, je ziet het niet, maar je voelt het wel. hij heeft ook de hechtingen verwijderd voor vermindering van de druk, de wond is perfect aan het helen. ik heb heftigere pijstillers gehad en met wat tijd moet het verminderen.
ben wat geruster...ben blij dat ik nergens een onsteking heb, alhoewel een beetje een boze of aangedane zenuw ook veel pijn doet!! haha,,,

groetjes :smt006 kika.
vr, 12/16/2005 - 17:16 Permalink