Wortelkanaal behandeling

Author:
alex.snoeren
Posted:
vr, 12/16/2005 - 11:34
Hoi!

Op 23 en 24 mei van 2005 heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad. Ik heb verder niet gehoord da tik nog eens terug moet komen. Nu pas krijg ik de factuur en zie ik dat de laatste beh. calciumhydroxide is ingebracht. Dus ik zal terug moetne, heb al een afspraak gemaakt.
Wat is het risico om zo lang met Calciumhydroxide rond te lopen, heb geen last v.d tand meer maar wel net er boven af en toe gevoellig.
Wat gaat er nu gebeuren in de aanstaande behandeling?
groet,
Alex
carabelli

Caciumhydroxide is een tijdelijk wortelkanaalvulmiddel met een desinfecterende werking en wordt inderdaad tussen behandelzittingen ingesloten.

Als er daadwerkelijk calciumhydroxide is ingesloten is de wkb inderdaad niet voltooid. Is de wkb verder wel afgevuld, dan denk ik dat de tandarts zich vergist heeft met de declaratie, het insluiten van het calciumhydroxide had dan op de datum van de eerste zitting gedeclareerd moeten worden en niet op de tweede zitting (waarbij de wkb dan is afgevuld met een definitief vulmateriaal).

Overleg dit even met de tandarts, hij/zij weet wat er gedaan is, mocht er alleen een datumfout zijn gemaakt dan scheelt dat in elk geval weer een consult.
vr, 12/16/2005 - 16:55 Permalink