Besten,
Mijn zoontje van 3 is ongeveer driekwart jaar geleden gevallen op z'n voortandjes. Tanden zijn bijna volledig in de kaak gedrongen maar in de loop van de tijd er weer uitgegroeid. Ongeveer 4 maand geleden verscheen er een witte bobbel (blaasje) boven een van de tandjes. Foto''s gemaakt waarop nog geen gevaar voor de nieuwe tanden te zien was. Nu echter voelen wij (weer boven het blaasje wat er nog steeds zit) een doorkomst van een nieuwe tand.
Ik heb een afspraak bij de tandarts (erg druk wegens invoering nieuwe ziektekosten!), maar zou heel graag alvast wat mogelijke scenarios horen.
Wie heeft dit ooit eerder gehoord/gezien?
Mijn zoontje van 3 is ongeveer driekwart jaar geleden gevallen op z'n voortandjes. Tanden zijn bijna volledig in de kaak gedrongen maar in de loop van de tijd er weer uitgegroeid. Ongeveer 4 maand geleden verscheen er een witte bobbel (blaasje) boven een van de tandjes. Foto''s gemaakt waarop nog geen gevaar voor de nieuwe tanden te zien was. Nu echter voelen wij (weer boven het blaasje wat er nog steeds zit) een doorkomst van een nieuwe tand.
Ik heb een afspraak bij de tandarts (erg druk wegens invoering nieuwe ziektekosten!), maar zou heel graag alvast wat mogelijke scenarios horen.
Wie heeft dit ooit eerder gehoord/gezien?
Nieuwe tand = wortel melktand
De kaken groeien op dit moment en een constructie om het gat op te vullen zal hier problemen mee krijgen.
Met vriendelijke groet.
Is er een alternatief voor het weghalen? of is dit onverstandig? Mijn grootste bezwaar is dat ook nog eens de doorbraak van de nieuwe tand wordt vertraagd. Is er ooit aan een oplossing gedacht om de opening in het tandvlees te houden voor de doorbraak van de nieuwe tand?
Met vriendelijke groet,
Inge
Heel veel succes ermee, ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het altijd laten weten.
:smt006 Geke
Dank jullie wel.
Ik zal laten horen hoe het afloopt. Extractie staat gepland voor 2/1/2006.
:smt022
Hij is eruit