Weet iemand deze:
Als je nou bv 14 januari overstapt naar een nieuwe verzekering, je hebt niet gereageerd op het aanbod (grml vooralsnog ontvangen zonder polisvoorwaarden :smt013"), welke polis geldt er dan tussen 2 en 13?
Als je nou bv 14 januari overstapt naar een nieuwe verzekering, je hebt niet gereageerd op het aanbod (grml vooralsnog ontvangen zonder polisvoorwaarden :smt013"), welke polis geldt er dan tussen 2 en 13?
(je kant toch ook niet binnen 14 dagen een nieuwe maatschappij uitzoeken en vergelijken? Mensen hebben wel andere dingen te doen eind december. Hoe bedenken ze het!!!!)
Je mag tussen januari en maart probleemloos overstappen tussen verzekeringsmaatschappijen.
De Menzis polis is een die per categorie ingrepen beperkingen stelt: 4 foto's, niet meer dan 4 vullingen etc. Ik zie geen maximumbedrag in totaal (een van de belangrijkste punten m.i. bij deze polis). De Meeus polis vergoedt vrijwel zonder beperkingen (uitz: twee M-codes en twee maal controle p.p.p.j.), maar tot een beperkt bedrag. De Meeus polis en die van Menzis zijn op hele andere principes gebaseerd, en daardoor moeilijk vergelijkbaar.
Waar het me nu even om gaat is hoe het dan gaat, de beperkende voorwaarden zijn per jaar, of per looptijd polis. Hoe vertalen die regels zich naar een periode van 4 weken? Kun je dus de 1500 euro voor orthodontie (Hoogervorst kon het gister niet zeggen :lol:) scoren, na een maand overstappen en dan de rest van de kosten bv bij Meeus binnenhalen?
PS polissen van het "type Meeus" heb ik toch het meeste gezien voor TV. Deze polissen zijn ook voor de leek makkelijk op kwaliteit te beoordelen, omdat ze doodsimpel zijn. Dit op zich is een criterium voor de NMT maar het wil niet zeggen dat het Menzis type minder geschikt is. Vast staat wel dat de laatste minder duidelijk is.
Overigens is je verzekering te laat met de polissen en de voorwaarden, want die moest je voor 14 december binnen hebben.
Ik kreeg de ene dag mijn polis en de volgende dag gelijk het nieuwe pasje... hoezo geen keuze ;)
:smt006 Monique
Ow.. wacht even... nu snap ik je... je hebt wel de polis gehad, maar niet de polisvoorwaarden??? Jaaaaa, dan kan je goed beslissen... :S
Internet is vaak een kortere versie van dat soort dingen Monique. Ik zou het ook gewoon op pappier willen hebben, zodat ik ook de kleine lettertjes kan lezen.
Ennne... Op papier? Heb jij geen printer dan? :smt002
:smt006 Monique
Maar dan nog... op internet vind ik vaak dat de dingen net anders beschreven worden, iets korter, zonder kleine lettertjes. Maar dat is puur mijn mening... komt waarschijnlijk door het feit dat ik alles aan wil raken. Wil de dingen tastbaar in mijn handen hebben en idd. kan dat ook als je alles uitprint, maar wil dasn nog een boekje van de verzekering hebben)
Groetjes Gabrielle
Ik heb het vermoeden dat je meerdere aanvullende pakketten bij verschillende verzekeraars af kunt sluiten. Voorbeeld
- Menzis basisverzekering
- Menzis Extraverzorgd 1
- Meeus TandartsVerzekering
maar vraag me af of dit ook gaat:
- Menzis basisverzekering
- Menzis Extraverzorgd 1
- Menzis Tandverzorgd 1
- Meeus TandartsVerzekering
De volgende kosten vergoeden wij niet:
d. kosten die u mogelijk ook vergoed zou kunnen krijgen onder een andere regeling of verzekering maar waarvan u de naam van de betreffende verzekeraar niet aan ons heeft genoemd.
Gabrielle