niet meer welkom bij tandarts...

Author:
lady-J
Posted:
wo, 12/21/2005 - 13:41
ik ben vreselijk angstig voor de tandarts.. al jaren.
sinds kort hebben we nu een nieuwe tandarts en de eerste kennismaking met haar was een fijne wortelkanaalbehandeling die dus niet te verdoven bleek.. 9 spuiten later ging ik nog tegen het plafond van de pijn..gepaard met de nodige tranen

soortgelijke ervaring heb ik dus bij mijn vorige tandarts ook gehad met een behandeling van een gaatje 4 spuiten later werkte de verdoving pas. schijnt verband te houden met mijn schildklier.. de keer erna is er op mijn verzoek een ander soort verdoving gebruikt. dat ging prima..

nu moest ik dus weer een gaatje laten vullen (met nog 2 gaatjes boren/vullingen en een definitieve vulling voor die wortelkanaal in t vooruitzicht) en heb dus van te voren (lichtelijk paniekerig na verschillende slapeloze nachten) geinformeerd wat voor verdoving ze zou gebruiken ivm met die voorgaande ervaringen.
volgens haar mocht ze die andere verdoving juist niet gebruiken ivm met mijn schildklier en zou ze de normale verdoving gerbuiken.. ik dus behoorlijk in de stress.. maar wel akkoord gegaan... (in tranen)
gelukkig ging het verdoven, boren en vullen goed. geen probleem gelukkig..

kreeg na afloop van de behaldeling te horen daty ze wel hoopte dat er de volgende keer wel vlot geboord etc kon worden want ze vond het niet fijn om op haar tenen een behandeling uit te voeren. tegen de mondhygienste was ik ook al niet erg welwillend geweestvolgens haar. - waarschijnlijk bedoelt ze daarmee dat ik niet braaf heb gezegt dat ik super mijn best zou gaan doen met poetsen/raggen/sokeren maar dat ik eerlijk heb gezecht, hetwel te willen, het belang ervan wel in te zien, maar uit ervaring weet dat dit bij mij niet erg trouw gebeurt - hun conclusie; ik wil niet!

bij het maken van de vervolgafspraken stond ik nog te janken van de stress/zenuwen

20 minuten later werd ik gebeld. ze hadden in de praktijk overlegd en unaniem besloten dat ze mij - en mijn gezin niet meer als patient willen!
per direct zijn alle nog bestaande afspraken geschrapt en mogen we een andere tandarts zoeken.

kijk ik snap heel goed dat ik geen fijne patient ben voor een tandarts, maar om mijn hele gezin maar te schrappen...
op mijn vraag of ik hierover mischien een gesprek zou kunnen hebben met de tandarts was het antwoord.
NEE, dit hebben we besloten , er valt niet over te praten. ik heb strikte instructies dat ze u niet wil spreken. we sturen uw gegevens naar u op en hier heeft u de namen van 2 tandartsen die nog patienten aannemen.

kortom, zoek t maar uit..
2,5 uur later zit ik dus nog steeds te janken.. wat moet ik hier nou mee...
Moon

Jeetje ! Ik kan me voorstellen dat je helemaal in tranen bent...
Dan ga je braaf, je geeft aan dat je jezelf kent en ook niet kan beloven dat het trouw gebeurd, maar dat je wel je best doet en dan gebeurt er dit...

Heb je gebeld met de tandartsen die nog wel patiënten aannemen?
Ik kan me voorstellen dat je het liefste bij deze tandarts blijft, maar ik denk dat er al heel veel kapot is aan de vertrouwensband. Heb je bij de intake tegen de tandarts verteld dat er in het verleden problemen zijn geweest met verdoven?

Heel veel succes
wo, 12/21/2005 - 14:45 Permalink
Prinses heidi

Nou ja zeg! Dit vind ik dus echt schandalig! Krijgen tandartsen geen les in het omgaan met moeilijke of angstige patienten? Ik vind dit echt een rotstreek van je tandarts. Sterkte met het vinden van een nieuwe!
wo, 12/21/2005 - 14:47 Permalink
vV

ik zou in ieder geval een andere tandarts nemen, dit heeft geen toekomst...

Maar: wat hier gebeurt is is wel in strijd met de wet!! er zijn lijkt mij geen gegronde redenen om eenzijdig van de kant van de tandarts de behandelovereenkomst op te zeggen!

Ik denk dat zij zo weinig patienten overhouden... Uit ervaring blijkt tot een significant percentage van de mensen zich niets aan te trekken van de diverse adviezen mbt mondhygiene of voeding... Als ik die allemaal de deur ga wijzen..
wo, 12/21/2005 - 16:30 Permalink