Mijn tandvlees tussen twee kiezen is erg gevoelig wanneer ik mijn tanden floss. Als ik flossdraad naar beneden duw, doet het wel serieus pijn, en de pijn blijft nadien nog tijdje aanwezig.
Ik ben pas bij tandarts geweest en zij heeft foto genomen, alles gecontroleerd en niets abnormaals gevonden. Mijn tandvlees ziet er ook gezond uit, en bloedt niet bij flossen of zo.
Twee jaar geleden is eigenlijk die gevoeligheid begonnen nadat de tand een grote vulling kreeg. Tand is verder niet gevoelig voor koud of warm.
Ik had nu graag willen weten of de pijn bij aanraking flossdraad te maken heeft met tandvlees of met de tand zelf. Aanraking van draad met tandbeen .... kan dat pijn geven. Ik dacht van niet, en vermoed dat tandvlees oorzaak pijn geeft. Wie kan me antwoordje geven.
Ik ben pas bij tandarts geweest en zij heeft foto genomen, alles gecontroleerd en niets abnormaals gevonden. Mijn tandvlees ziet er ook gezond uit, en bloedt niet bij flossen of zo.
Twee jaar geleden is eigenlijk die gevoeligheid begonnen nadat de tand een grote vulling kreeg. Tand is verder niet gevoelig voor koud of warm.
Ik had nu graag willen weten of de pijn bij aanraking flossdraad te maken heeft met tandvlees of met de tand zelf. Aanraking van draad met tandbeen .... kan dat pijn geven. Ik dacht van niet, en vermoed dat tandvlees oorzaak pijn geeft. Wie kan me antwoordje geven.
Dit uit zich niet direct in ernstig bloeded tandvlees maar vaak wel in wat meer gevoeligheid wanneer je diep (tot aan de bodem van de vulling) gaat flossen. Ook een te bolle vuling kan dergelijke gevoeligheid veroorzaken.
nog vraagje aan carabelli
Bedankt voor uw antwoord. De vulling aan de zijkant van de kies is zoals je zegt diep tot onder tandvleesgrens. Het zal dan wel het tandvlees zijn, is ook gevoelig bij aanraking.
Valt er aan die pijn iets te doen? Ik vermoed van niet. Die pijn heeft dan geen gevolgen voor de levensduur van die tand zelf. Mijn tandarts heeft alles goed nagekeken en niets ontdekt. Dus dat zit goed.
Alleen die gevoeligheid is vervelend, en daar is waarschijnlijk niet veel aan te doen. Niet meer flossen op die plaats is mogelijkheid.
Groetjes,
Karel
tandvlees
Is er iets wat ik kan doen om die gevoeligheid te doen afnemen? Kan het ook zijn dat er met de tand iets mis is? Dat is ook zowat mijn vrees, dat de reden van het pijnlijk tandvlees komt doordat de tand niet meer ok is. Zijn er nog mensen die van zoiets last hebben?
:smt006 Monique