vraag over behandeling

Author:
Ingrid26
Posted:
za, 12/24/2005 - 19:09
Ik zou graag willen weten wat het verschil is tussen:

1 Gecompl. extractie zonder opklap
2 Extractie
3 Wat is opklap?

Ik vraag dit omdat de prijzen tussen deze 2 behoorlijk van elkaar verschillen, Extractie is veel goedkoper dan die gecompl extractie zonder opklap. Ik hoop dat iemand het me duidelijk uit kan leggen.

Gr Ingrid
minique

Op vraag 3 durf ik wel antwoord te geven: met 'opklap' wordt een stukje tandvlees opzij geschoven, zodat het bot eronder zichtbaar wordt. Soms blijkt dat nodig te zijn bij een extractie. Overigens gebeurt het ook bij het plaatsen van een implantaat.

:smt006 Monique
za, 12/24/2005 - 19:17 Permalink
de digitale tandarts

Voetnoot: een opklap is het afschuiven van het tandvlees zodat het onderliggende bot zichtbaar wordt. Bij moeilijke extracties verbetert daardoor het zicht en kan ook wat bot worden weggenomen zodat de wortel beter te verwijderen is.
za, 12/24/2005 - 21:45 Permalink
Ingrid26

Dat klinkt allemaal maar griezelig.... Dus als ik het goed begrijp heeft dat niks bij mij te maken want ik had zonder opklap. Dan zag je bij mij dus geen bot toen de kies getrokken werd. Brrrrr het klinkt me maar griezelig in de oren.

Gr Ingrid
zo, 12/25/2005 - 10:22 Permalink
minique

Maar het valt reuze mee qua hoe het 'voelt' en zo (ik heb het voor m'n implantaat gehad). En je moet maar zo denken: je hoeft er zelf niet naar te kijken...

:smt006 Monique
ma, 12/26/2005 - 06:20 Permalink