Ik heb een vraagje mbt de symptomen bij pijn in het gebit.
Vorige week dinsdag heb ik 3 nieuwe vullingen gekregen. Dat zijn van die witte geworden. Eerst had ik van die metalen (amalgaan oid)
Maar nu heb ik hevige pijn aan één kant. Als ik mijn kaak op elkaar doe. Ik dacht in het begin van; Oooo dat gaat wel over. Maar ik heb er nog last van.
Ook heb ik last van een kortsig gevoel. Meer aanvallen of periodes op de dag.
Kan het dat je koortsig kan zijn als je pijn hebt in je tanden/kiezen en/of de wortels daarvan?
En wat zijn nog meer symptomen die je kan krijgen als er iets met je tanden/wortels is?
Ook heb ik een vieze smaak in mijn mond (waterig) en als ik uit adem door mijn neus dan krijg ik een rottige/vieze geur binnen in. Beetje lastig uit te leggen.
Alvast thx voor de nadere info
Vorige week dinsdag heb ik 3 nieuwe vullingen gekregen. Dat zijn van die witte geworden. Eerst had ik van die metalen (amalgaan oid)
Maar nu heb ik hevige pijn aan één kant. Als ik mijn kaak op elkaar doe. Ik dacht in het begin van; Oooo dat gaat wel over. Maar ik heb er nog last van.
Ook heb ik last van een kortsig gevoel. Meer aanvallen of periodes op de dag.
Kan het dat je koortsig kan zijn als je pijn hebt in je tanden/kiezen en/of de wortels daarvan?
En wat zijn nog meer symptomen die je kan krijgen als er iets met je tanden/wortels is?
Ook heb ik een vieze smaak in mijn mond (waterig) en als ik uit adem door mijn neus dan krijg ik een rottige/vieze geur binnen in. Beetje lastig uit te leggen.
Alvast thx voor de nadere info
Wanneer u last krijgt van vrij heftige pijn bij het op elkaar zetten van de tanden en kiezen en het gevoel heeft dat de zijde waar de nieuwe vullingen zijn gelegd eerder op elkaar komt dan de andere zijde, dan kan het zijn dat de nieuwe restauraties iets aan de hoge kant zijn, dit kan overbelasting van de tanden en/of kiezen veroorzaken en daarmee pijn.
De vieze geur die u beschrijft zou samen kunnen hangen met een zenuwontsteking in een van de bovenelementen, waarbij de geur van de ontsteking in de neus(bij)holte vrij kan komen. Of dit in uw geval zo is kunt u het beste door uw tandarts laten beoordelen. Er kan nl. ook sprake zijn van een normale sinusitis (neusbijholte ontsteking) die geen tandheelkundige oorzaak heeft.
Ik hoop dat u hiermee verder kunt, mocht u verder nog vragen hebben stelt u deze dan gerust.
Met vriendelijke groet
Die vieze geur/smaak door de neusholte kan dus komen door bijholte ontsteking. Ik moet zeggen dat ik het vandaag alleen gehad heb toen ik vanmorgen een kopje koffie dronk. Ik nam een slok en ademde daarna door mijn neus uit. Toen rook ik het. Ik ben momenteel wel vanbinnenin verkoude lijkt idd op zo'n holte onsteking. Het is een beetje lastig uit te leggen nl.
met binnenin verkouden bedoel ik; geen echte snottebellen maar vanbinnen een verkouden gevoel en opgeblazen gevoel richting hoofdpijn.
Kan dit kloppen?
Maar nu had ik een dikke keel (zo voelt dat aan, doet niet echt pijn) en een gele tong en ik heb dan zo'n vieze smaak nog in mijn mond. Loopt ook veel water/speeksel in mijn mond. Ook heb ik nog een paar metalenvullingen. En die vieze geur is nog niet helemaal weg. Lijkt net of het achter in mijn mond/keel is.
Maar ook de plekken die gevuld zijn de afgelopen weken voel ik. Niet echt zeer (wel bij vlagen).
Wat kan hierbij loos zijn?