Beste iedereen, ik ben een tijd geleden in september om precies te zijn, naar de tandarts gegaan omdat ik mn achterste kies en stuk had afgebroken en dit was gaan ontsteken en veel pijn deed, de tandarts had als prgnose dat het zowieso een wortelkanaal behandeling zou moeten gaan worden, ik had hier vrede mee zolang de pijn maar zou verdwijnen. Tijdens het boren, kwam mijn tandarts er echter achter dat mijn zenuw nog niet helemaal was afgestorven en dit was dus een pijnlijke zaak.
Hij stelde toen voor om het gewoon schoon te maken en opnieuw te vullen i.p.v. een wotelkanaal behandeling. Mijn pijn was toen direct verdwenen en ik was helemaal blij, alleen vertelde die mij dat het nog wel pijn zou kunnen gaan doen aangezien de zenuw nog aan het afsterven was, nu is het het feit dat ik nu sinds 3 dagen terug, zeurende kiespijn heb en geen oog dicht doe :( ik slik teveel paracetamol waardoor ik alleen nog maar sloom word, maar nog steeds alles voel, met alcohol spoelen helpt ook maar even.
Wat heb ik ? en wat zou ik er aan kunnen doen ? ik ga vandaag op vakantie en dat is niet te annuleren. Zal ik langs een dokter gaan en daar mijn verhaal komen doen ? Zijn er andere methodes om de pijn te stoppen ?
Met vriendelijke groeten hans.
Hij stelde toen voor om het gewoon schoon te maken en opnieuw te vullen i.p.v. een wotelkanaal behandeling. Mijn pijn was toen direct verdwenen en ik was helemaal blij, alleen vertelde die mij dat het nog wel pijn zou kunnen gaan doen aangezien de zenuw nog aan het afsterven was, nu is het het feit dat ik nu sinds 3 dagen terug, zeurende kiespijn heb en geen oog dicht doe :( ik slik teveel paracetamol waardoor ik alleen nog maar sloom word, maar nog steeds alles voel, met alcohol spoelen helpt ook maar even.
Wat heb ik ? en wat zou ik er aan kunnen doen ? ik ga vandaag op vakantie en dat is niet te annuleren. Zal ik langs een dokter gaan en daar mijn verhaal komen doen ? Zijn er andere methodes om de pijn te stoppen ?
Met vriendelijke groeten hans.
Met kiespijn op vakantie lopen is ook vreselijk.
Ik begrijp uit je verhaal dat er toch een wkb is gedaan?
Misschien kan dit nog een keer herhaald worden. Of misschien een antibiotica-kuur om tijdelijk de ontsteking te onderdrukken tot je van vakantie terug betn.
Maar ik zou echt gaan, want niets doen lost ook niets op.
Sterkte verder en een fijne vakantie toegewenst.
Groetjes,
Joke
Kun je anders niet even bellen met je ta?
Of een andere "inval"tandarts?
Groetjes,
Joke
Het beste kun je contact opnemen met een tandarts om je van de pijn af te laten helpen. Medicijnen om de pijn te verlichten bestrijden enkel de symptomen (i.e.pijn) maar behandelen niet de oorzaak (onsteking/afsterven zenuw).
Met vriendelijke groet