Verdoving bij ontsteking

Author:
Ramoontje
Posted:
vr, 12/30/2005 - 14:49
10 dagen geleden heeft de tandarts bij mij een WKB uitgevoerd, doordat het ontzettend ontstoken was, werkte de verdoving totaal niet. En ik heb echt enorme pijn geleden tijdens het boren en vijlen.

Nu is de ontsteking helaas weer terug.. Maar doordat de verdoving niet werkte ben ik ontzettend bang om weer terug te gaan. Is er niet iets wat je kan doen zodat het wel te verdoven is. Antibiotica van te voren of iets dergelijks

Ook is het probleem dat mijn tandarts met vakantie is, En vervanging veel te ver weg is. Dus vrees dat ik pas na het weekend geholpen kan worden.
Panfluit

Hallo,

Ook bij mij zijn wortelkanaalbehandelingen niet te verdoven dus ik herken je probleem. Echter, de zenuw is nu dood of bijna dood en daardoor doet het in elk geval niet meer zoveel pijn als toen de wkb werd gestart. Het kan wel een beetje gevoelig zijn, maar waarschijnlijk ben je nu wel te verdoven en daar kun je gerust om vragen. Dan lig je ook wat rustiger in de stoel. Waarom denk je trouwens dat het weer ontstoken is? Heb je veel pijn?
Als je tandarts op vankantie is heeft hij waarschijnlijk ook vervanging geregeld, die tandarts zal dan waarschijnlijk opnieuw vijlen en spoelen en daarna weer een noodvulling plaatsen. Als het goed is ben je dan weer even van de pijn af en kan je eigen tandarts de wkb later afmaken.

Sterkte ermee!

Gabrielle
vr, 12/30/2005 - 14:57 Permalink
Ramoontje

de kies is weer super gevoelig bij aanraking.. en zit ook beetje los lijkt wel. OOk zit er een enorme druk op. En doet zelfs mijn jukbeen pijn als ik er op druk.

Mijn tandarts heeft zijn voicemail verkeerd ingesproken denk ik. Of het verkeerde bandje erin. Er word alleen gesproken over vervanger tijdens kerst. En als ik dat nummer bel, dan krijg ik weer een bandje dat die praktijk gesloten is tot 5 januari, met een nr van een vervanger. DIe vervanger zit echter al weer veel te ver bij mij vandaan, en daar kom ik niet zonder auto.

IK heb al wel de huisarts gebeld, en die belt terug om half 4 dus hoop dat hij in elk geval iets tegen de pijn kan doen.
vr, 12/30/2005 - 15:02 Permalink
Panfluit

Jee, dat is wel vervelend. Kun je niet iets regelen zodat iemand je kan vervoeren. Een familielid of een goede bekende. Je huisarts kan pijnstillers voorschrijven, maar de ontsteking gaat alleen maar weg door de oorzaak weg te halen en dat kan alleen door een tandarts gebeuren. Ook antibiotica is maar een tijdelijke oplossing bij kiespijn, als het al wat doet.

Ik hoop van harte dat je iets kunt regelen zodat je van de pijn af bent.

Gabrielle
vr, 12/30/2005 - 15:22 Permalink
chrisjuh

Heey,

Dat heb ik dus ook gehad. Bij mij was het ook niet te verdoven. Ben blij at ik niet de enige ben. Zijn jullie ook een paar keer terug geweest voor die behandeling? Bij mij was het wel een paar afspraken. De tandarts zei tegen mij dat ik er later geen last meer van kon hebben. (dat is nu 3 jaar geleden ongeveer denk ik) ik heb vandaag een wortelpunt behandeling gehad, omdat de onstekingen er nog steeds zaten. Het rare was, dat ze het nu wel konden verdoven. Het is zo dat de tandarts er niet zo dicht bij kan komen. Daardoor is de kans groot dat het niet verdoofd kan worden. Die wortelpunt behandeling is een goede uitkomst. Alhoewel je er meer last van kunt krijgen dan als je verstandskiezen getrokken zijn. Het is ;ijnlijk n, maar dat heb ik er wel voor over.

Succes nog ermee
Groetjes Christel
di, 01/03/2006 - 14:40 Permalink