Hallo allemaal,
ik heb een vraagje omtrent napijn na een wkb.
afgelopen vrijdag heeft een vervangende ta bij mij een wkb uitgevoerd. de kies was moeilijk te verdoven dus heeft de ta nog eens 2 keer bijgespoten. pijnloos was het nogsteeds niet maar wel uit te houden.
de volgende dag had ik eigenlijk maar een beetje napijn in de kies, het kauwen ging nog niet (maar ik was al opgelucht want ik heb in het verleden al 2 keer eerder een wkb gehad waarbij de ontsteking terug kwam). 's avonds kreeg ik opeens heftige pijn in mijn kaak; de verdovingsplekken zijn beurs en doen vreselijk veel pijn..straalt door mijn hele onderkaak heen en lijkt wel een beetje op de pijn die ik voor de wkb had. sinds dat moment slik ik 2 paracetamols met codeine om de ca 4 uur. helpt niet echt veel maar het is toch iets. vanochtend toch nog de tandarts gebeld om te checken of deze pijn wel normaal is; ook deze tandarts is nu op vakantie en heb dus weer een nieuwe ta moeten bellen. die zegt dat ik nog maar even moet volhouden; kan aan de wijze van verdoven liggen of de bloedvaatjes zijn vernauwd... vanmiddag ging het beter maar nu vanavond na het eten van een warme oliebol begint de heftige pijn weer terug te komen. de tranen liepen net over mijn wangen.
en mijn eigen ta is pas volgende week woensdag terug...
heeft iemand de zelfde ervaring gehad en/of kan iemand mij hier meer over vertellen en hopelijk gerust stellen !?
alvast bedankt voor jullie reaktie !
groeten Barbara
ik heb een vraagje omtrent napijn na een wkb.
afgelopen vrijdag heeft een vervangende ta bij mij een wkb uitgevoerd. de kies was moeilijk te verdoven dus heeft de ta nog eens 2 keer bijgespoten. pijnloos was het nogsteeds niet maar wel uit te houden.
de volgende dag had ik eigenlijk maar een beetje napijn in de kies, het kauwen ging nog niet (maar ik was al opgelucht want ik heb in het verleden al 2 keer eerder een wkb gehad waarbij de ontsteking terug kwam). 's avonds kreeg ik opeens heftige pijn in mijn kaak; de verdovingsplekken zijn beurs en doen vreselijk veel pijn..straalt door mijn hele onderkaak heen en lijkt wel een beetje op de pijn die ik voor de wkb had. sinds dat moment slik ik 2 paracetamols met codeine om de ca 4 uur. helpt niet echt veel maar het is toch iets. vanochtend toch nog de tandarts gebeld om te checken of deze pijn wel normaal is; ook deze tandarts is nu op vakantie en heb dus weer een nieuwe ta moeten bellen. die zegt dat ik nog maar even moet volhouden; kan aan de wijze van verdoven liggen of de bloedvaatjes zijn vernauwd... vanmiddag ging het beter maar nu vanavond na het eten van een warme oliebol begint de heftige pijn weer terug te komen. de tranen liepen net over mijn wangen.
en mijn eigen ta is pas volgende week woensdag terug...
heeft iemand de zelfde ervaring gehad en/of kan iemand mij hier meer over vertellen en hopelijk gerust stellen !?
alvast bedankt voor jullie reaktie !
groeten Barbara
ook de kies is nu veel gevoeliger
morgen de vervangende ta toch maar weer bellen
Ron, ik ben benieuwd hoe het is afgelopen met je
weer een vervangende ta gebeld en door kon ik om 2100 uur terecht.
(toen ik daar aan kwam leek het wel of ik ziek aan het worden was; ik had het vreselijk koud en was aan het bibberen, voelde me duizelig).
de ta heeft de kies weer verdoofd; dit wilde ik eigenlijk niet ivm de napijn van de vorige maar de ta wilde niet zonder werken.
de onsteking zat er dus nog en de ta heeft weer gevijld en gespoeld maar deze wkb deed veel meer pijn dan de vorige; nu was het eigenlijk niet uit te houden; in de stoel heb ik mij groot gehouden en "alleen maar" gekreund maar toen ik eenmaal buiten stond heb ik de tranen laten gaan; wat een helse pijn deed het deze keer zeg. nu begrijp ik de uitspraak ; je zou het liefst met je kop door een heen muur lopen...
misschien heeft het ook te maken met het feit dat sinds een paar dagen ik verkouden ben en al mijn klieren zijn opgezet; de pijn straalt vanuit de kaak naar boven richting oor en naar beneden helemaal diep de keel in.
ik heb brufen en een antibiotica kuur meegekregen en de kies heeft hij open gelaten omdat hij bang is dat het meer klachten zal opleveren als de kies wordt afgesloten. volgende week woensdag is mijn eigen tandarts er weer en mag hij de klus afmaken...kijk ik niet echt naar uit nu
dit is nu de derde keer dat ik een wkb heb gehad waarbij de ontsteking hardnekkig is en dus weer op kwam zetten. mocht ik ooit nog een wkb moeten ondergaan ivm een onsteking dan vraag ik voortaan of ze de kies gelijk open kunnen laten en antibiotica kunnen geven want deze pijn wil ik nooit meer meemaken.
de pijn waar ik eigenlijk dit onderwerp voor ben gestart ; beurse/pijnlijke verdovingsplekken, was denk ik een samenspel met de ontsteking die teru gkwam en het feit dat mijn klieren opgezwollen zijn. lekker alles bij elkaar.
ik hoop nu maar dat het beter zal gaan nu de kies open is en de antibiotica kan meestrijden
ik zal het verloop laten weten...misschien heeft iemand er wat aan
en bedankt dat ik dit allemaal hier kwijt kon, fijn hoor om ff je ei te kunnen leggen :wink:
groetjes Barbara
het is maar goed dat er hier geen kippen zijn ;) Anders zaten we toch maar mooi met een forum vol kuikentjes!
Wat vervelend dat je zoveel pijn hebt gehad. Door ontstekingen werkt de verdoving vaak wat minder goed. Ik hoop dat door de antibiotica ervoor heeft gezorgd dat de ontsteking zo goed als weg is en je eigen tandarts de kies goed kan verdoven wanneer hij de WKB pijnloos af kan maken!!
Sterkte
het gaat nu gelukkig stukken beter met de pijn...bijna helemaal weg
de antibiotica doet gelukkig goed zijn werk
ik zal de tandarts toch nog eens vragen of dit toevallig ook niet de kies is die hij de laatste keer gevuld heeft...ik vraag me dus af of dat wel goed is gegaan..
Re: pijn na wkb