Een paar maanden geleden is er een heel groot stuk van mijn kies afgebroken. Mijn tandarts heeft dit gerepareerd, dwz een stuk eraan geplakt. Van de kies is dus bijna 40% vervangen. Nu heb ik sinds een paar dagen een zeurend gevoel bij die kies. Pijn die trekt naar mijn oor en hoofd. Ik heb (helaas) al redelijk wat ervaring met de tandarts en dit voelt als een ontstoken zenuw (??? denk ik). Is het zo dat als je een kies hebt die voor de helft gerepareerd is dat de kans groot is dat de zenuw/wortel het niet meer trekt?? Ik ga er maar vanuit dat het een zenuwbehandeling wordt. Is het omgekeerd trouwens ook zo, dat wanneer je een wortelkanaalbehandeling hebt gehad de kies eerder "ongezond" raakt, af kan breken enzo?
Een kies met wkb wordt na verloop van tijd wat brozer, waardoor er gemakkelijker breuk kan voorkomen en waardoor er dus vaak na verloop van tijd een kroon op het element zal worden gezet.
:smt006 Monique
Had je in de periode vlak na het repareren van de kies geen klachten?
In dat geval lijkt het feit dat je nu pas klachten krijgt me geen goed teken en ik zou je dan ook adviseren om je tandarts te bezoeken. Die kan testjes doen en de situatie beter inschatten.
Succes en laat je horen hoe het is afgelopen?
:smt006 Monique